Blanes. Concentració de suport a Blanes per la vaga de metges

Aquest dimecres al matí, tercer dia de la vaga de metges, diverses persones s'han concentrat durant una estona davant el CAP 1 de Mas Enlaire, per donar-hi suport. Representants de diversos grups polítics de la vila, ciutadans i ciutadanes han participat en la concentració, que finalment sí que ha tingut lloc avui després que la primera que havia de tenir lloc dilluns passat es va suspendre a causa de la pluja.

La mobilització dels facultatius als CAP de l'ICS està convocada durant cinc dies, fins divendres vinent 30 de novembre, i avui dimecres la notícia ha estat que la reunió de mediació d'aquest passat dimarts va acabar sense acords. La trobada, que es  va allargar fins entrada la matinada, va tenir lloc entre representants del sindicat Metges de Catalunya i l'Institut Català de la Salut.

Les dues parts ha reconegut que hi ha hagut un apropament de postures però, tot i així, s'ha mantingut la convocatòria als ambulatoris per tercer dia consecutiu. Una de les reivindicacions dels metges és que es limitin a 28 les visites diàries per facultatiu, i que es destini un mínim de 12 minuts per pacient. En canvi, l'ICS creu que això no ajudaria a descongestionar els equipaments sanitaris i proposa passar dels 1.500 pacients assignats actuals per metge a 1.300, cosa ue creuen que pot fer possible l'acord.

Avui, tercer dia de la mobilització, estava previst que els serveis mínims per a metges de família i pediatres passés del 25% al 33%. La resta de serveis tant a l'ambulatori de Mas Enlaire com al d'Els Pins-La Plantera funcionen amb tota normalitat, ja que el personal d'Infermeria i Administració no està en vaga. Les urgències també s'estan atenent, i pel que fa les visites que hi havia prèviament concertades, s'estan re programant sempre i quan els pacients que se n'hagin quedat sense ho demanin.

1543415425Concentracio Vaga Metges 2.jpg
1543415425Ambulatori Mas Enlaire 4.jpg