Lloret de Mar. L'Ajuntament de Lloret se suma al projecte Apropa Cultura, que promou la inclusió i la transformació social a partir de la cultura

El projecte pretén facilitar l’accés d’aquests col·lectius a la cultura, per la qual cosa s’organitzen sessions formatives a les entitats, visites adaptades per als seus usuaris i usuàries, així com assessorament als equipaments culturals per millorar la seva accessibilitat. En la presentació, el regidor Cristian Fernández, ha dit que “el projecte ens permet treballar en xarxa i aprofundeix i multiplica la tasca que es fa des de les administracions i en concret des de les àrees l’àrea de Benestar i Família i Cultura de l’Ajuntament per arribar a tothom”. Fernández ha remarcat que “es tracta d’un projecte d’enriquiment compartit”.

Per la seva part, Albert Robert, regidor de Cultura, ha posat en valor la transversalitat del projecte, i ha dit que “un dels objectius des de l’àrea de Cultura és fer-la accessible, i això cobra encara més sentit quan parlem de persones vulnerables”.

Sonia Gainza, directora d’Apropa Cultura ha subratllat que “amb Lloret ja són 29 els municipis de Catalunya adherits al programa”.
A l’acte també hi han assistit representats d’institucions, del Teatre de Lloret i entitats socials del municipi.

Sobre Apropa Cultura

La iniciativa Apropa Cultura va néixer l’any 2006 per donar resposta a l’interès de diverses entitats per assistir a concerts programats a L’Auditori de Barcelona. Gràcies al programa, els equipaments cedeixen una part de les seves localitats i activitats a preu reduït, per tal que persones en situació vulnerable —amb discapacitat intel·lectual, gent gran, persones en situació de privació de llibertat, immigrades, persones amb addicció, malaltia mental o sense llar— puguin gaudir d’espais i experiències úniques. El programa també té un compromís amb l’educació, organitza cursos d’arts adreçats a professionals de l’àmbit social i educatiu, i alhora dissenya formacions en accessibilitat i diversitat per a professionals dels equipaments culturals.

Apropa Cultura compta amb el suport econòmic de la Generalitat de Catalunya, de l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Obra Social “la Caixa” i la Fundació MRW. El programa rep el suport del Consorci Transversal Xarxa d’Activitats Culturals, que facilita la incorporació de nous equipaments culturals de Catalunya adherits a la xarxa.

Què fa Apropa Cultura

Apropa Cultura agrupa teatres, auditoris, festivals, espais singulars i museus de Catalunya que cedeixen una part de les seves localitats i activitats a un preu reduït.

A més, el programa té un compromís amb l’educació, organitza cursos en arts adreçades a professionals de l’àmbit social i educatiu, i alhora dissenya formacions en accessibilitat i diversitat per a professionals dels equipaments culturals.

El programa s’adreça a entitats socials que treballen amb persones en situació de risc d’exclusió social tant des de l’àmbit de la prevenció com de la intervenció directa:
Persones amb discapacitat intel·lectual.
Persones amb problemàtica social derivada de malaltia mental.
Persones amb discapacitat física en situació d’exclusió social.
Gent gran (residències, centres de dia, programes de combatre l’aïllament, programes d’inclusió social).Persones en situació de privació de llibertat.
Persones immigrades (programes d’acollida i d’inclusió social).
Infància i adolescència (CRAES i centres oberts).
Persones amb addicció.
Persones en situació de sense llar.

1543415424IMG_20181128_112836.jpg
1543415424IMG_20181128_113936.jpg