Blanes. Blanes tanca els actes del 25-N amb un vídeo-fòrum i penjant banderoles amb missatges contra la violència de gènere

Blanes va tancar ahir al vespre el cicle que ha dedicat aquests darrers dies a conscienciar la ciutadania amb motiu del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones, que s'escau el 25 de novembre. El darrer acte es va allotjar dimarts a la nit a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Blanes, organitzat per la Plataforma de Dones i el consistori blanenc, i va consistir en la projecció i posterior debat-fòrum al voltant del documental 'La meva pell'.

La pel·lícula, una reflexió sobre les dones i la migració, té com a protagonistes vuit dones valentes amb arrels, identitats, orígens i sabers diferents. Cadascuna d'elles explica la seva respectiva experiència del procés migratori, i posa el punt d'interès en l'acollida des del punt de vista d'elles com a supervivents d'una doble discriminació: com a migrant i com a dona. Reivindica, en definitiva, el dret a migrar posant-se en la pell de les vuit protagonistes que han exercit el seu drt a la lliure mobilitat.

Realitzada per SICOM i Entrepobles, la projecció va comptar amb les valuoses aportacions de Josep Cabayol i Virallonga, president de SICOM i productor executiu del documental, així com de Montse Romera i Amparo Ardanuy, de la Plataforma de Dones. L'acte es va organitzar comptant amb la col·laboració de l'Associació Cultural La Focal de Blanes, que precisament ja havia projectat el documental en el cicle propi Docus a la Fresca, cinema per reflexionar que es fa totes les nits dels divendres del mes d'agost, i que precisament l'any vinent arribarà a la 10a edició.

Banderoles amb 20 missatges de rebuig a la Violència Masclista i Pancartes

Coincidint amb el cicle organitzat amb motiu del 25-N, s'han penjat banderoles en cèntrics carrers de la vila on s'hi poden llegir 20 missatges de rebuig a la Violència Masclista. Aquesta és la principal novetat que ha inclòs enguany la commemoració del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència Envers les Dones. L'acció ha estat possible gràcies a la suma d'esforços d'Acció Social de l'Ajuntament de Blanes, així com de les entitats de dones: Assemblea Antipatriarcal Sa Pedra Foguera, Plataforma de Dones, Dones Emprenedores, i Dones Artesanes de Blanes, que han consensuat els 20 missatges inscrits a les banderoles.

Les banderoles tenen el lila, que simbolitza la reivindicació de la lluita feminista, com a color predominant, i s'hauran pogut veure penjades als fanals del nucli històric de Blanes durant una quinzena de dies. Igualment, com ja es porta fent els darrers anys, s'han penjat sengles pancartes reivindicatives al balcó de la Sala de Plens de l'Ajuntament de Blanes. Els textos són: l'Explotació Sexual és Violència Masclista i el text genèric que cada any es recorda a través de tot el seguit d'actes que s'han estat fent els darrers dies: Blanes Contra la Violència Masclista ' 25 Novembre, Dia Internacional Contra la Violència Masclista.

1543415422Projeccio 'La meva pell' 5.jpg
1543415422Projeccio 'La meva pell' 7.jpg