Calonge. Els fets delictius disminueixen gairebé un 20% en l'últim any a Calonge i Sant Antoni

La Junta de Seguretat Local de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni presenta un balanç optimista. Aquest òrgan de seguretat, presidit per l'alcalde, Jordi Soler, va comptar amb l'assistència de diversos representants polítics municipals i de la Generalitat de Catalunya, així com una representació dels diversos cossos policials que actuen dins del terme municipal de Calonge i Sant Antoni. El balanç de les dades de l'últim any presentades durant aquesta Junta de Seguretat Local del mes de novembre constata que els fet delictius dins en el municipi de Calonge i Sant Antoni van disminuir gairebé un 20% en un any, una dada optimista que s'afegeix a la davallada també dels delictes contra la propietat privada, que es van reduir més d'un 20%. Aquestes dades marquen clarament una tendència a la baixa dels fets delictius dins del terme municipal i són les millors dades de balanç dels últims cinc anys. Aquests bons resultats s'atribueixen a l'increment de les tasques de prevenció i a la bona coordinació i col·laboració constant entre els cossos de Policia Local de Calonge i Sant Antoni i el dels Mossos d'Esquadra.

La Junta de Seguretat Local va tenir lloc a mitjans de novembre, sota la presidència de l'alcalde de Calonge i Sant Antoni, Jordi Soler, i amb la presència, entre d'altres, del director dels Serveis Territorials d'Interior a Girona, Albert Ballesta, el regidor de Governació, Josep Darnés, representants de tots els comandaments policials -Mossos d'Esquadra, Guàrdia Civil, Policia Nacional i Policia Local-, i el president de l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil (AVPC).En el marc d'aquesta sessió, els cossos de seguretat van presentar als assistents totes les dades i estadístiques d'actuació policial dels darrers anys.

La Junta Local de Seguretat és l'òrgan de coordinació de la seguretat pública al municipi i té per missió  la presa de decisions en base a la informació i el coneixement que aporten els diferents membres en relació a les seves funcions i responsabilitats. Te per objecte establir espais de debat que permetin la presa de decisions sobre les necessitats i prioritats en matèria de prevenció i seguretat al municipi, així com els mecanismes de coordinació en les intervencions, programes o accions.

1543415421DSC_4117.JPG
1543415421DSC_4114.JPG