Blanes. Entre un 60% i un 70% dels metges dels ambulatoris de Blanes fan seguiment de la vaga convocada

La vaga de facultatius als CAP de l'ICS ha tingut a Blanes un seguiment que ha voltat entre un 60% i un 70% sumant els dos ambulatoris que hi ha a la població: el de Mas Enlaire i el d'Els Pins-La Plantetra. Segons el director de l'Equip d'Atenció Primària de Blanes-Tordera, el doctor Leo Heredia, a primera hora del matí -2/4 de 9- la incidència que s'estava registrant era aquesta, si bé també ha apuntat que caldria esperar a veure com acabaria evolucionant la jornada per tenir xifres definitives.

Actualment treballen 11 metges al CAP de Mas Enlaire i 9 al CAP d'Els Pins-La Plantera, havent-se garantit l'atenció amb els serveis mínims decretats. Totes les urgències està previst que s'atenguin amb normalitat i, pel que fa a les visites concertades, en cas que el metge o metgessa recolzés la mobilització se li ha programarà una de nova.

En aquest darrer sentit, cal tenir clar que des del centre no es re programaran visites de manera automàtica si no és el pacient qui ho demana explícitament. D'altra banda, també està previst que la normalitat sigui total en la resta d'activitats que es fan habitualment als ambulatoris: principalment extraccions per a analítiques i proves preoperatòries. Tots els serveis que duen a terme des d'Infermeria estava previst que es continuessin atenent, així com les Urgències.

En principi, si no hi ha un acord al llarg d'aquesta setmana, la vaga s'ha convocat durant cinc dies: des d'avui dilluns 26 de novembre i fins el divendres dia 30. El lema de la convocatòria és Atenció Primària Digna i Respectada #DignitatAP, i bàsicament el què es demana són més metges a l'Atenció Primària, més temps per atendre millor els pacients, menys temps per a les llistes d'espera i una Atenció Primària dotada de més recursos.

Concentració matinal desconvocada

Per últim, val a dir que la concentració que s'havia convocat a les 8 del matí davant l'ambulatori de Mas Enlaire finalment no s'ha dut a terme La mobilització estava prevista perquè es fes a les 8 del matí, davant l'edifici situat al Carrer Sebastià Llorens. Poc abans que tingués lloc, però, un dels membres del comitè de vaga ha informat que s'havia desconvocat.

Diversos representants de forces polítiques d'esquerra del municipi ja s'havien concentrat davant les portes de l'ambulatori per recolzar la convocatòria del comitè de vaga. La desconvocatòria, per tant, els ha sorprès tant a ells i elles com a algun ciutadà i ciutadana que acudien a donar igualment recolzament.

1543250846Vaga Atencio Primaria Blanes 1.jpg
1543250846Vaga Atencio Primaria Blanes 3.jpg