Titulars
A+ A A-

Blanes. Blanes recorda la dona assassinada el passat abril a mans de la seva ex parella amb motiu del 25-N

Aquest diumenge al migdia Blanes ha commemorat l'acte central del cicle organitzat en aquest municipi amb motiu del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones que s'escau avui, 25 de novembre. L'acte ha tingut lloc al Passeig de Dintre, davant l'edifici de l'Ajuntament de Blanes.

Diverses persones han participat en la concentració, que ha inclòs la lectura de sengles manifestos reivindicatius per reflexionar al voltant d'aquesta xacra social que sembla no tenir aturador. L'acte l'han encapçalat l'alcalde de Blanes i regidor d'Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania, Mario Ros, acompanyat de representants de la Plataforma de Dones de Blanes, així com de regidors i regidores del consistori.

La concentració s'ha encetat amb la lectura del manifest unitari institucional consensuat per la Generalitat, les entitats municipalistes i les quatre diputacions de Catalunya. L'ha redactat la periodista Ariadna Oltra, se centra en la visibilització, sensibilització i lluita contra les violència sexuals, i te per lema 'Les dones tenim dret a viure lliures de violències sexuals #LliuresISensePor'.

Record per la dona assassinada per la seva exparella l'abril passat a Blanes

L'alcalde de Blanes, Mario Ros, ha llegit el manifest institucional, i per tancar l'acte s'ha fet la lectura del què han elaborat les membres de la Plataforma de Dones de Blanes, i que han fet públic diverses dones per torns. En l'escrit s'ha recordat la dona que va morir assassinada a mans de la seva exparella l'abril passat a Blanes, la Patrícia, el nom de la qual centrava un gran crespó negre que ha encapçalat l'acte.

'La violència masclista ens afecta i ens dol. Aquest any l'hem patit d'una manera més propera. Una dona, mare, filla, germana, treballadora i veïna de Blanes va patir violència, va ser assassinada per la seva parella. Ella no havia demanat ajuda, no es va veure en perill, com moltes de les dones que pateixen violència. No va creure que arribés el seu company a fer el què fa fer: assassinar-la'.

Al manifest també es reivindica que cal un revulsiu perquè, en general, alguns homes que pensen que la dona és el seu objecte se n'adonin que van molt equivocats: 'Les dones hem de poder sortir tranquil·les i lliures, sense haver de pensar si l'hora és l'adequada, com ens vestim, com parlem. Tots i totes hem de ser iguals, amb una educació igualitària. Volem ser lliures i tenir les mateixes oportunitats. No volem que les violències sexuals segueixin formant part de la nostra història'.

Rebuig a una nova sentència dels jutges de 'La Manada'

També ha fet referència a la polèmica sentència dictada aquesta mateixa setmana pels jutges de 'La Manada', que condemna a 10 mesos 'per maltractament ocasional' un home que va apunyalar i asfixiar la seva parella davant els seus fills de 3 i 6 anys: 'Tenim uns jutges magnífics que, tot i haver-se demostrat els fets, només el condemnen a 10 mesos per maltractament ocasional. Nosaltres diem, sort que és ocasional (...) pensem que aquesta dona ja patia violència masclista i no ho havia denunciat perquè, davant d'uns jutges com aquests, no val cap denúncia, nom és la mort'.

En aquesta mateixa línia, fa esment a una altra notícia coneguda aquesta setmana: 'Un jutge no va declarar culpables de violació a dos homes perquè la dona a la que van violar no va posar gaire resistència. Què volia' Que a sobre de violar-la entre dos homes l'apallissessin' (...) Demanem la implicació de tots els homes, si de tots els homes, perquè no tots sou violents, perquè també podeu tenir una filla, germana, mare, amiga a la que li pugui passar això, perquè senzillament aquesta violència no s'ha d'admetre de cap manera i per cap supòsit'.

També s'han recordat les dades que cada any cal repassar i no oblidar: 'En el què portem d'any 45 dones han estat assassinades a tota Espanya, 6 d'elles a Catalunya. Els crims són visibles, però hi ha amagada una violència masclista que obliga moltes dones a suportar aquetes situacions i a no denunciar per por'. Per últim, el manifest es tanca amb un clam 'Necessitem més recursos i més recolzament per a totes les dones en situació de violència masclista, per tal que puguin denunciar, tenir un seguiment i sortir-se'n, cosa que no és fàcil. (...) Tot per les dones i nenes de tot el món. Ens volem vives, fortes i sense violència: Mai Més Víctimes !'.

Altres ingredients de l'acte d'avui i projecció del docu 'La meva pell'

L'acte commemoratiu del Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència envers les Dones que ha tingut lloc aquest 25 de novembre també ha inclòs una emotiva i reflexiva intervenció dramatitzada a càrrec de l'actiu Maria Sola, que ha protagonitzat una performance. Una altra contribució ha estat la que ha fet la Banda i Cobla del Col·legi Santa Maria, que ha ofert  l'Ave Maria, de Shubert.

El  cicle d'activitats organitzat a Blanes amb motiu del 25-N es tancarà el proper dimarts a partir de 2/4 de 7 del vespre a la Sala de Plens de l'Ajuntament de Blanes, amb la projecció del documental La meva pell. Realitzat per SICOM i Entrepobles, l'acte l'organitza la Plataforma de Dones amb el suport de l'Associació Cultural 'La Focal' de Blanes, així com de l'Ajuntament.

1543161697Dia Internacional 25.jpg
1543161697Dia Internacional 26.jpg
1543161697Dia Internacional 15.jpg
1543161697Crespo Negre Patricia 2.jpg