Lloret de Mar. 'Espacio disponible' de la companyia Perigallo Teatro, aquest dissabte al Teatre de Lloret

El Teatre de Lloret acull demà dissabte, 24 de novembre, a les 21h, l’obra de teatre Espacio disponible de Perigallo Teatro, una comèdia intel·ligent, inspirada, càustica i divertida sobre la vida en parella durant l'edat madura i l'arraconament de la tercera edat. Per Palmira i Jenaro, professors de música i d'història, inventors de trastos dignes del professor Franz de Copenhaguen, el temps s'ha aturat en un tercer sense ascensor, del qual surten menys cada vegada. El seu únic fill, funcionari de la Unió Europea, vol portar-los amb ell a Brussel·les, on no se'ls ha perdut res, per atendre’ls com es mereixen. Aquesta visita desencadena en la parella un conflicte al voltant de la defensa del propi espai, i la seva sensació d'inutilitat en aquesta societat del benefici.

Espacio disponible entrecreua l'epopeia íntima de la parella protagonista amb la dels milions de refugiats que estan abandonant els seus països. Celia Nadal i Javier Manzanera, els seus joves autors i intèrprets, han escrit una funció basada en actualitat, ben informada, sensible però sense sensibleries, construïda amb una aguda vis poètica. Dona gust escoltar-los de viva veu, sense l'amplificació que s'ha imposat en la majoria dels escenaris i que ha convertit l'experiència de veure teatre en alguna cosa semblant a anar al cinema. Una divertida comèdia plena de tendresa.

Premis

L’obra ha estat premiada amb el Premi del Públic al Millor Espectacle de Sala a la Feria de Teatro de Ciudad Rodrigo i recentment ha rebut el Premi Especial del Públic i el Premi al Millor Actor al 37è Festival Nacional Vegas Bajas de Badajoz.

La crítica ha dit:
- Una comedia lúcida, inspirada, cáustica y jovial sobre el arrinconamiento de la tercera edad y de los inmigrantes. (Javier Vallejo; El País).
- Lloré porque soy padre, lloré porque soy hijo, lloré porque soy pareja y lloré porque me emociona que una compañía “pequeña” cree obras como esta y crea en la verdad del teatro a pesar de las dificultades. (El Sensiblero).
Les entrades costen 12 euros anticipades. Més informació a www.teatredelloret.cat

Un cap de setmana ple d’activitats al Teatre de Lloret

Durant tot el cap de setmana s’han programat activitats al teatre. El divendres 23 de novembre serà el torn de la companyia local Ja Cobrarem amb l’espectacle, Un malentès tot és, dirigida per Quim Córdoba. L’obra, que ja té totes les entrades exhaurides, és una comèdia que se centra en tres homes acabats de divorciar que se’n van a viure junts, agrupant així recursos logístics (neteja, consums, etc.). Dues minyones amb les seves filles ho embolicaran tot amb l’arribada dels “manolos”. Una obra trepidant des del primer moment fins al final.

Teatre i cinema pels més petits de la casa

Diumenge a les 12 h del migdia serà el torn de L’Endrapasomnis de Teatre al Detall. L'Endrapasomnis és un dels espectacles familiars de més èxit dels últims temps, com ho demostra que la proposta va rebre el Premi de la Crítica 2014 al Millor Espectacle Familiar i va ser finalista del Premi Enderrock al Millor Disc de Música Infantil i Familiar. Es tracta d'un musical que compta amb la intervenció en directe del grup La Tresca i la Verdesca.

Al País de la Bona Son la princesa Dormissona no pot dormir perquè té malsons. Els seus pares, els reis, rumien, ho consulten amb el coixí, demanen consells a metges, herbolaires i xarlatans però no troben cap remei que guareixi el mal de la petita princesa. Potser l’Endrapasomnis serà la solució… Una història onírica i màgica que ens parla de la por, del valor terapèutic dels contes i de com busquem solucions ben lluny quan la resposta por ser dins de nosaltres mateixos. Una adaptació de Jordi Palet del conte homònim de Michael Ende.

I diumenge a la tarda (17.30h) el Cineclub Adler organitza El meu primer festival: en gira. Un festival internacional de cinema per a nens i nenes d’entre 2 i 12 anys, que vol contribuir a la difusió d’un cinema plural i creatiu, tot oferint una mostra de creacions cinematogràfiques d’arreu del món i de tots els temps. Amb l’objectiu d’entretenir i educar, estimular la imaginació i la creativitat, i despertar l’esperit crític.