Calella. Els pressupostos participatius de joventut trien un festival temàtic i una fira gastronòmica

Les propostes més votades dels pressupostos participatius de joventut 2019 han estat unes festes temàtiques, de caràcter benèfic, que es farien a la Fàbrica Llobet-Guri, i una fira gastronòmica i artesana, amb un concert al pati de l’Ós.

El divendres 16 de novembre es va celebrar a l’Ajuntament de Calella l’assemblea dels Pressupostos Participatius de Joventut. Un total de 35 joves d’entre 15 i 30 anys van decidir quines propostes presentades volen realitzar i com es distribuiran els 10.000 euros del pressupost d´activitats de l’àrea de joventut de l’any 2019.

En l’edició d’enguany es van presentar 33 propostes per part de diferents col·lectius i joves a títol individual, 7 de les quals es van descartar per no complir els requisits mínims establerts. Les propostes rebudes es van dividir en dues categories, una de joves de 15 a 20 anys i una altra de 21 a 30 anys, de manera que es reparteix el pressupost global a parts iguals entre els dos grups d’edat.

En l'Assemblea celebrada per a prioritzar les propostes hi van assistir 35 joves del municipi, entre els quals els promotors de 13 propostes que, tal i com s'estableix a les bases, són les que es van presentar, defensar i sotmetre a votació.

De les propostes presentades, només una corresponia a la categoria dels més grans. Es tracta de la proposta Música i Gastronomia, una fira gastronòmica i artesana amb diferents activitats i música en directe al Parc Dalmau i Pati de l'Ós, promoguda per l’Associació Cultural Ital Youth.

La priorització de les propostes del grup dels més joves es va duu a terme mitjançant una votació per consens (fent 5 grups diferents, on cada un va iniciar un debat per a decidir a quines propostes de cada grup donava el valor de 20, 15, 10 i 5) i una votació individual (on cada jove va votar les propostes de cada grup amb un valor de 4, 3, 2 i 1 punts).

Els resultats de les votacions van ser els següents: Different Brunch: 44 punts. Jocine: 18 punts. Interessa't en el fons marí: 2 punts. La Crida: 95 punts. Calella fa esport: 51 punts. Nit Jove!: 183 punts. Infojove: 12 punts. Taller d'orientació laboral i acadèmic: 55 punts. "Grafilella": 16 punts. Aprendre a emprendre: 20 punts. Fiesteros S.A.: 57 punts. Calellart: 44 punts.

Passada l’assemblea, els membres del Consell dels Adolescents atorgaran 15 punts extres a la proposta que considerin que té un valor afegit. Tot i així, el mateix dia de l’assemblea, els promotors de les 3 propostes més votades (Nit Jove!, Fiesteros, S.A. i La Crida) van acordar formar una coalició per dur a terme una única proposta conjunta, dirigida a animar les nits joves de la ciutat amb l’organització d’unes festes a la Fàbrica Llobet-Guri, amb temàtiques diferents i música actual.

A partir d’aquest punt, els promotors de les propostes seleccionades hauran de revisar els seus projectes i ajustar la memòria econòmica per tal d’estudiar si les altres iniciatives entren dins del pressupost i, per tant, es poden desenvolupar al llarg de l’any.

1542638034image002.jpg
154263803419112018 - Els pressupostos participatius de joventut trien un festival tematic i una fira gastronomica.jpg