Blanes. Blanes recupera la normalitat després de la llevantada

Després que ja ha arribat la tranquil·litat meteorològica al haver acabat de moment l'episodi fort de pluges, ara el què toca és restablir la normalitat pel que fa a les conseqüències que ha tingut en la població la llevantada de les darreres 48 hores. Després que durant tot el cap de setmana els efectius de la Policia Local i Protecció Civil ja van estar atenent al voltant d'una cinquantena d'incidències -cap d'elles de gravetat-, aquest dilluns ha marcat l'inici dels treballs d'arranjament i neteja a la via pública.

Diversos departaments de l'Ajuntament de Blanes ja han començat a treballar-hi avui mateix, amb la perspectiva que durant els propers dies quedi tot solucionat, netejar i reparat. Són els departaments de Medi Ambient, Neteja i Residus, Brigades Municipals i Urbanisme. S'estan recollint les restes d'esllavissades, arbres caiguts, sorra i altres residus per reparar les zones públiques.

Tanmateix des d'Alcaldia, en el servei habitual d'atenció a la ciutadania de Línia Directa, també s'han derivat als corresponents departaments les incidències que s'han fet arribar personalment, a través de correu electrònic o via trucada telefònica. Avui dilluns les principals actuacions han quedat centrades en netejar les reixes de clavegueram plenes de fullaraca i altres residus que no deixaven que el flux d'aigües pluvials circulés de manera efectiva.

Esvoranc descobert en un camí rural dels afores del nucli urbà

Per contra, les reparacions per resoldre una de les incidències més destacades que hi ha hagut caldrà que esperin encara una mica més de temps. Es tracta de l'esvoranc de grans dimensions que es va descobrir aquest passat diumenge a un dels camins rurals que condueix al barri del Puig de la Dona, lluny del nucli urbà del municipi, en direcció a Ses Vernes.

El forat de grans dimensions que s'ha obert en aquest camí ja el van senyalitzar ahir diumenge els efectius de la Policia Local i Protecció Civil de Blanes que s'hi van desplaçar. No tan sols per evitar que algú hi quedi colgat, sinó també perquè, després de tants dies de pluja continuada, hi ha el perill que l'esvoranc pugui seguir fent-se encara més gran. L'Ajuntament de Blanes contactarà amb els propietaris dels terrenys colindants per arranjar-ho.

1542638033Esvoranc als afores de Blanes 1.jpg
1542638034Esvoranc als afores de Blanes 2.jpg