Platja d'Aro. Tina Gorina, Vicenç Esteve i Stanislav Angelov protagonitzen el darrer concert del festival de música S'Agaró 2012 el proper dissabte 8 de setembre

El cicle d’enguany l’han configurat sis concerts amb artistes de renom nacional i internacional

Sisè i darrer concert del 15è Festival Internacional de Música de S’Agaró el dissabte 8 de setembre a les 20 h a l’Església de la Verge de l’Esperança de S’Agaró. Hi actuaran Tina Gorina, soprano; Vicenç Esteve, tenor; i Stanislav Angelov, piano, amb la proposta Recital líric amb obres de Toldrà, Granados, Mestres, Arrieta, Chapí i Sorozábal, entre d’altres. Organitzat per l’Associació Pau Casal amb el patrocini de l’Ajuntament de Castell–Platja d’Aro, el festival ha presentat enguany un programa de sis concerts d’alt nivell nacional i internacional. Gràcies a la qualitat dels seus intèrprets i a les propostes en la programació, el Festival s’ha consolidat com una de les principals propostes d’estiu en música clàssica de les comarques de Girona i d’arreu de Catalunya. Alhora ha aconseguit donar continuïtat a l’històric i més antic Festival de la Costa Brava, el de Senya Blanca, iniciat per Eduard Toldrà i continuat per Xavier Montsalvatge.

La venda anticipada de localitats (15 euros), es realitza a l’Oficina de Turisme de Platja d’Aro de dilluns a divendres de 9 a 14 h, i una hora abans de cada concert a l’Església de S’Agaró (18 euros). També es poden aconseguir ofertes 2x1 mitjançant el Club del Subscriptor de El Punt/Avui i els socis del Club TR3SC poden comprar a taquilla l’entrada a preu d’anticipada. El Festival compta amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona, i de diversos mitjans de comunicació i empreses privades.

Tina Gorina, soprano, ha guanyat alguns dels concursos més importants del país com els premis l’internacional de cant Jaume Aragall, Julián Gayarre o Bilbao. Ha cantat amb Jaume Aragall i amb Josep Carreras arreu del món. Treballa per al Gran Teatre del Liceu a l’adaptació infantil de l’òpera bufa Il Barbieri di Siviglia, i en el seu repertori hi figuren personatges com Despina de Cosí fan tutte o la Reina de la nit de La flauta màgica de Mozart, Marie de La fille du regiment de Donizetti o Violetta de la Traviata de Verdi, entre moltes altres òperes i sarsueles.

Stanislav Angelov, pianista, ha obtingut diversos premis com el de millor pianista acompanyant al Concurs Nacional de cançons Georgi Zlatev-Cherkin i al Concurs Internacional d’Òpera  Boris Christoff a Sofia. Ha treballat com a mestre acompanyant al Departament d’Òpera del Conservatori Estatal de Sofia. Actua com a pianista acompanyant de cantants de la talla de Manuel Ausensi, Carlos Alvarez i Stefano Palachi entre d’altres, i a les Master-class del tenor Jaume Aragall.

Vicenç Esteve, tenor, ha obtingutpremisalsconcursosdecantinternacionalsFranciscoAlonso, JaumeAragall,  EugenioMarco,Operalia, Ciudad de Logroño i Vall d’Uixó. HacantatalGranTeatre delLiceude Barcelona,alPalaude laMúsicaCatalana, a l’Òpera deCambradeCatalunya, en el FestivaldeÓpera de Oviedo, al TeatrePrincipalde Palmade Mallorca, al Teatrode laMaestranzaa Sevilla, i al Teatro dela Zarzuelade Madrid, entre altres. L’any 1998 va ser convidat perPlácidoDomingoainterpretarelpaperdeNemorinoaLElisir damorealaWashington OperaHouse.

El Festival d’enguany es va iniciar el 29 de juliol amb un recital de piano a càrrec de Joanna Trezciazk amb obres de Chopin i Szymanowski. Va continuar el 5 d’agost amb la proposta El violí virtuós amb Cihat Askin i Frank Wasser. El 12 d’agost va ser el torn del Quartet Meridies amb el concert Del Barroc al Segle XX. El dissabte 18 d’agost hi va actuar l’Orquestra de Cambra de París sota la direcció de Horst Sohm, amb la proposta El Segle d’Or. Darrerament, el passat 25 d’agost la soprano Angelica Girardi, el flautista Francesco Girardi, i el pianista Pierluigi Camicia, va oferir el concert Obres de Bravura.

Programa