Canal Ajuntament

Blanes. Banes acull aquest curs el 10è Projecte Rossinyol, amb un total de 28 alumnes de Blanes i la UdG

La ciutat de Blanes ha demostrat ser en nombroses ocasions una terra d'acollida, on diferents cultures conviuen per enriquir-se mútuament amb l'intercanvi de coneixements. Justament aquesta és la filosofia que mou el Projecte Rossinyol, amb el qual col·labora l'Ajuntament de Blanes pràcticament des de la seva posada en marxa a través de la Universitat de Girona.

La Sala de Plens de l'Ajuntament de Blanes ha allotjat la tarda d'avui divendres la presentació de la nova edició del Projecte Rossinyol que es farà a Blanes durant aquest curs 2018-2019. Es tracta de la 10à edició consecutiva en què el pla es desenvolupa en aquest municipi, i cada nou any s'ha renovat el compromís amb el centre universitari en base als excel·lents resultats aconseguits.

14 parelles de mentors de la UdG i mentorats de Blanes

Per segon any consecutiu, hi ha un total de 28 alumnes: 14 parelles formades per escolars de Blanes i estudiants universitaris. Els mentors  provenen de la Universitat de Girona, mentre que els mentorats són alumnes de quatre escoles del municipi 'una més que l'any passat-: Mossèn Joan Batlle, Napoleó Soliva, Carles Faust i Joaquim Ruyra.

Pràcticament tots els nois i noies de la Universitat de Girona que participen són residents a Blanes 'només n'hi ha tres de fora-, i les seves edats van des dels 18 anys els més joves fins els 47 anys la més gran. Són joves que fan diferents tipus d'estudis superiors a la Universitat de Girona i assisteixen a cursos d'Infermeria, Medicina, Educació Infantil, Publicitat i Relacions Públiques, Turisme, Dret i Ciències Polítiques, etc.

L'acte l'ha encapçalat l'alcalde de Blanes i regidor d'Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania, Mario Ros, qui ha encoratjat tots els participants a gaudir plenament d'una experiència única. L'han acompanyat Òsacar Prieto, coordinador del Projecte a la UdG; la tècnica de Polítiques Migratòries de l'Ajuntament, Glòria Cruz; la cap d'Acció Social, Lurdes Rodríguez; regidors i regidores de l'Ajuntament de Blanes, responsables dels centres educatius i familiars dels mentorats.

Joc interactiu per conèixer els respectius membres de les parelles

En la línia d'anteriors presentacions del projecte, després de la benvinguda a tots els assistents, s'ha donat pas a la part més entretinguda per als seus protagonistes, quan han hagut de localitzar els respectius partenaires, parelles de mentors i mentorats. A través d'un joc interactiu de fitxes, cada mentorat ha llegit en veu alta les característiques físiques que té el seu mentor mentre les seves possibles parelles escoltaven atentament per veure si es tractava d'ella o d'una altra persona.

A mesura que s'anaven eliminant els mentors que no responien a les característiques que es deien, s'han anat assentant fins que únicament ha quedat la persona en qüestió, moment en què l'escolar s'hi ha pogut atansar. L'acte s'ha tancat finalment amb una fotografia de grup on han participat tots els assistents a l'acte, així com amb l'intercanvi de telèfons i concrecions de primeres cites entre els membres de les 14 parelles.

Integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts

L'objectiu del Projecte Rossinyol és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes nouvinguts, així com que la Universitat de Girona i el conjunt d'institucions que hi participen contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social dels nens i nenes. A nivell internacional, l'experiència es desenvolupa a una xarxa d'universitats europees basada en la relació entre mentors (estudiants universitaris voluntaris) i mentorats (alumnes d'origen estranger).

Una de les principals raons que va empènyer ara fa 10 anys a què la Universitat de Girona s'adrecés a l'Ajuntament de Blanes perquè es dugués a terme l'experiència és perquè es tracta d'una de les poblacions de la demarcació gironina amb un rellevant percentatge de ciutadans d'origen forani. Això fa que la vila sigui un dels municipis més adients perquè s'hi faci el Projecte Rossinyol.

La finalitat és accelerar el procés d'integració dels escolars en el municipi, i cada any augmenta el nombre d'universitats que participen en el projecte a nivell global, així com els infants en mentoria. Les arrels del Projecte Rossinyol cal anar a buscar-les a Israel on, a mitjans dels anys 70, es va establir un programa nacional de tutoria per a escolars en situacions desfavorides que duia per nom Perach Project. 

1542448006Mentors i Mentorats 1.jpg
1542448007Mentors i Mentorats 2.jpg
1542448007Parelles_ Autoritats_ Directors i Professors.jpg
1542448007Projecte Rossinyol Blanes 1.jpg
1542448007Projecte Rossinyol Blanes 6.jpg
1542448007Projecte Rossinyol Blanes 12.jpg


Canal Ajuntament 2012 | Un projecte de NOTIDIG | redaccio@canalajuntament.cat | Avís Legal | 972 831 541

Top Desktop version