Altafulla. Visita del director dels Serveis Territorials de Cultura per la finalització de les obres de la nova Biblioteca

El director dels Serveis Territorials de Cultura a Tarragona de la Generalitat de Catalunya, Jordi Agràs, ha visitat aquest matí les noves instal·lacions de la Biblioteca Municipal d’Altafulla, al carrer Vinyet, que s’estrenarà amb una festa inaugural oberta a la ciutadania aquesta tarda, i que estarà amenitzada per un espectacle de titelles, un concert de violí i violoncel i un refrigeri per a tots els assistents.

Jordi Agràs, acompanyat de l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso; la regidora de Cultura, Montse Castellarnau, i la responsable de la Biblioteca, Helena Cobos, entre d’altres representants i tècnics municipals, ha felicitat al consistori per la consecució de la nova Biblioteca i ha remarcat especialment la polivalència del seu espai, la seva lluminositat, la zona exterior i, al mateix temps, ha recordat que el projecte obre la porta cap a una futura ampliació per arribar als 750 m2, que estableix la Xarxa de Biblioteques Públiques de Catalunya en funció de la població del municipi.

Agràs també ha anunciat que des del Departament de Cultura s’atorgarà una ajuda econòmica per reforçar el fons de la Biblioteca d’Altafulla, arran també de l’exigència que el departament havia demanat a l’Ajuntament a l’hora de descatalogar determinat fons.

Per la seva banda, la regidora de Cultura, Montse Castellarnau, ha subratllat el guany en espai i en centralitat, ja que d’aquesta manera, “s’aconsegueix una distància equidistant entre el nucli històric i el barri marítim”. L’edil de Cultura també ha volgut remarcar la donació que va fer Pere Benavent de Barberà amb què compta un dels espais destacats de la Biblioteca.

Pere Benavent de Barberà va ser un arquitecte, humanista i escriptor català. Va ser numerari de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi, de la Reial Acadèmia de Belles Arts de San Fernando i de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles. Vinculat a Reus per orígens familiars, va restaurar l'antiga casa pairal coneguda com a Mas de Barberà, (avui Mas Vila de Barberà), a la carretera de Bellissens, seu del deganat reusenc de la Universitat Rovira i Virgili, i va restaurar l'església de Sant Francesc.

La regidora de Cultura, Montse Castellarnau, ha volgut agrair la minuciosa tasca tant de les responsables de la Biblioteca com les voluntàries i la Brigada Municipal a l’hora de fer el trasllat del fons documental.

El nou equipament, amb una superfície total de 387,67 m2, integra diferents espais ben diferenciats. Quant a la Biblioteca, de de 196,19 m2, compta amb una sala polivalent, zona infantil, audiovisuals, espai de consulta, dipòsit legal, vestíbul i magatzem.

Pel que fa a l’Arxiu, compta amb una superfície total de 153,07 m2 distribuïts en traster, magatzem, arxiu i zona d’administració. Els banys es comparteixen entre les dues seus, i estan totalment adaptats per a les persones amb mobilitat reduïda.

La inversió ha estat de 240.000 euros quant a les obres i el mobiliari de l’interior de la Biblioteca; i de 35.000 euros més quant a l’arranjament dels exteriors.

1542448000IMG_5076.JPG
1542448000IMG_5100.JPG