Cassà de la Selva. Cassà engega el ReAprofita Cassà, una borsa online de productes reutilizables per donar-los un nou ús

L'Ajuntament de Cassà de la Selva presenta aquest dimarts, dia 20 de novembre a les 19.30h, a la Sala Galà, una pàgina web 'www.cassareaprofita.cat- per implantar una borsa de material reutilitzable per, que permet la donar una segona vida a objectes, entre particulars, entitats o amb la deixalleria. Les noves tendències en qualitat i medi ambient així com la creixent implantació de les plataformes 2.0 de forma transversal en la vida professional i domèstica dels ciutadans fan necessària la creació d'una eina de gestió de materials que arribarien a la deixalleria però que encara poden tenir ús o tenir un nou ús. A banda, també existirà un banc d'hores, on els usuaris podran intercanviar serveis i/o activitats.

Aquesta iniciativa ha estat possible gràcies a la subvenció dels ajuts per als projectes de prevenció i preparació per a la reutilització de residus municipals adreçada als ens locals, de 2017, de l'Agència de Residus de Catalunya.

L'aplicació funciona bàsicament com una plataforma de cessió de productes. Els objectius més importants de la plataforma són:

-Que entitats col·laboradores o particulars puguin publicar i penjar els productes o béns que tenen disponibles per a cedir a la ciutadania gratuïtament.
-Es poden fer demandes de materials.
-Que els usuaris puguin accedir fàcilment, a través d'internet, a productes que els poden ser útils i es puguin posar en contacte amb l'usuari que els té.

L'eina permet als usuaris que la utilitzen sol·licitar productes per recollir-los per la seva reutilització, publicar un anunci sobre quelcom que ja no utilitzen però encara està en bon estat, gestionar els seus anuncis, contactar amb altres usuaris per adquirir quelcom que els pugui ser útil de forma gratuïta, així com compartir els seus anuncis i els de les altres entitats o particulars a través de les xarxes socials.
Estructura i funcionalitat de la pàgina web
Accés a l'aplicació mitjançant usuari i contrasenya
Pantalla d'inici
Ofertes (llistat d'ofertes disponibles ordenades per categories. Cada oferta disposarà d'una fitxa individual amb informació (títol, imatge, descripció i dades de contacte). Es podrà contactar amb el propietari (o entitat que ha fet la publicació) de l'oferta mitjançant un formulari web. Publicar oferta: tots els usuaris disposaran d'un formulari per publicar una oferta.
Demandes: llistat de demandes disponibles ordenades per categories. Cada demanda disposarà d'una fitxa individual amb informació.

1542294805RetolCassareaprofita.jpg