Roses. Roses instal·la l'enllumenat de Nadal, 100% de baix consum

L’empresa municipal Rosersa està instal·lant aquests dies als carrers de Roses les figures i composicions que il·luminaran el Nadal a la població, amb un total de 58 espais ornamentats, tant a la vila com a les diferents urbanitzacions. Enguany, amb l’adquisició del nou material que el consistori realitza anualment, s’assoleix el 100% d’enllumenat led de baix consum destinat a aquest fi.

Des del 15 d’octubre i fins al pont de la Puríssima, els operaris de Rosersa està treballant en la instal·lació d’aquest material. Com cada any, les figures s’intenten col·locar en llocs diferents i s’incorporen de noves, per dotar l’ornamentació d’un major dinamisme i novetat. Més de 300 figures i milers de metres de fil lluminós instal·lats a urbanitzacions, moll comercial, un total de 29 carrers de la vila, 9 rotondes i als edificis de l’església, ajuntament, mercat municipal, teatre, policia local i biblioteca, posaran llum al Nadal de Roses.

El consistori ha destinat enguany 25.000 € a la compra i lloguer de noves composicions, concretament boles 3D per a les cruïlles de carrer, rètols de "Bones Festes" i figures 3D de grans dimensions per a la rotonda de l’Oficina de Turisme. També s’ha adquirit cordó lluminós per finalitzar el cel estrellat del carrer Sant Sebastià, i ampliar el de l’avinguda de Rhode, que enguany arribarà des de la plaça Catalunya fins a la riera Ginjolers.

Amb la compra d’aquest material es completa la inversió feta durant els darrers anys per a la renovació de les antigues figures que funcionaven amb bombetes convencionals, per nous models led. Actualment, doncs, la totalitat d’enllumenat nadalenc de Roses és ja de baix consum, fet que suposa un estalvi d'un 80% en el consum d'energia respecte als anteriors models.

La il·luminació nadalenca a Roses funcionarà entre el pont de la Puríssima i el 7 de gener, en horari de 17.30 a 1h.