Begur. Exposen l'estudi de millora integral de l'entrada a Begur perquè els veïns facin suggeriments

L’equip de govern de l’Ajuntament de Begur exposa l’estudi de millora de l’entrada principal al nucli urbà, que abarca l’avinguda Onze Setembre i el marge enjardinat que dóna sobre l’aparcament del carrer de la Font de Baix, perquè els veïns puguin fer-hi propostes o suggeriments. Els plànols de l’estudi, que proposa una remodelació seguint l’executada al nucli antic, es poden veure a la sala d’exposicions de les Escoles Velles des d’avui fins al 24 de novembre, a les tardes de les 17 a les 20 hores. La inauguració oficial de la mostra es farà divendres, a les 18 hores. «Busquem el màxim consens per embellir la principal entrada al nucli antic», ha recordat el regidor d’Obres, Francesc Pilsà. La mostra, a més, es complementa amb dibuixos de dos projectes que s’executaran amb el nou any, la plaça de carrer de Sant Pere i la zona d’equipaments i el nou vial del barri de Sant Josep d’Esclanyà.

La remodelació de la principal entrada al nucli de Begur preveu dues actuacions diferenciades. Per un costat, la reforma del vial Onze de Setembre, que preveu la millora dels serveis públics, amb uns acabats iguals a la resta del nucli antic. A més es recuperen les antigues pilones que servien de protecció i que ara també tindran l’ús de fer de seients. «serà com un pedrís llarg per contemplar el perfil de Begur, recuperant la imatge d’entrada d’abans», recorda Pilsà. A més, en guanyarà una mica de la zona del talús a dos nivells, perquè la barana no talli la fisonomia del nucli.

Respecte a la resta de la zona del talús es crearà un nou parc urbà en feixes sobre el terraplè. Seran espais a diferents nivells que estaran connectats entre tots ells, creant-se d’aquesta manera una recorregut paral·lel al de la zona del vial fins a l’alçada del carreró que dóna al carrer de la Font de Baix. La superfície afectada per l’actuació supera els 4.000 metres quadrats, dels quals 2.950 afecten la zona dels vial i la resta, 1.420, al futur parc.

1542202541estudionzesetembre01.jpg
1542202541estudionzesetembre02.jpg