Blanes. La Fira de Bruixes torna a Blanes per Tot Sants

L’acció promocional inclourà tallers infantils, actuacions d’entitats locals, un concurs, activitats per a tots els públic i una fira que, com a novetat respecte al 2012, s’ubicarà al passeig de Dintre.

L’Àrea de Promoció de la Ciutat de l’Ajuntament de Blanes ha organitzat una acció promocional coincidint amb la celebració del pont de Tots Sants, seguint amb l’objectiu de fer esdeveniments que contribueixin a dinamitzar el comerç de tot el municipi. Es tracta de la II Fira de Bruixes, que estarà en marxa durant tres dies: la tarda del dijous 31 d’octubre i durant tota la jornada del divendres i dissabte 1 i 2 de novembre respectivament.

L’acció promocional compta amb la col·laboració de botiguers, establiments de restauració i allotjament, així com de diverses entitats del municipi. Després de l’èxit que va suposar l’any passat la organització de la primera edició, la Fira de Bruixes d’aquest 2013 continuarà en la línia de proposar envoltar-se d’un espai misteriós i màgic que, lligant amb la temàtica de la tradició de Tots Sants i la castanyada, ofereix la possibilitat de gaudir del món de les fades i les bruixes en un entorn on hi haurà personatges fantàstics.

Una de les propostes que inclou l’acció promocional és la mostra i venda de productes artesanals. Tant la decoració de les parades com les disfresses que lluiran qui les regentin estaran ambientats a l’estil de la temàtica que correspon a una fira de bruixes. Pel que fa als productes, hi haurà des de productes d’aromateràpia i minerals fins a objectes d’artesania, flors i alimentació.

La principal novetat de la segona edició consecutiva de la Fira de Bruixes serà que, enlloc d’allotjar-se a la plaça dels Dies Feiners com l’any passat, passarà a fer-ho al passeig de Dintre. El canvi d’emplaçament s’ha decidit amb l’objectiu d’ampliar l’espai, així com per donar-li més visibilitat, ja que es tracta d’un lloc de pas més freqüentat. L’horari de la fira d’artesania serà de 10 a 21 h, ininterrompudament.

Espectacles, Foto Call temàtic i Concurs La disfressa més terrorífica
Un altre dels elements amb què comptarà la II Fira de Bruixes és que cada dia hi haurà activitats adreçades al públic de totes les edats, tant als més petits com als més grans. D’entre aquestes activitats, destaquen les que s’organitzaran amb la col·laboració de diverses associacions locals.

Algunes entitats oferiran actuacions dalt l’escenari que hi haurà al recinte firal del passeig de Dintre, a tocar del carrer Hospital. El Club Twriling Blanes i l’Escola de Dansa Daina són algunes de les que tenen previstes sengles actuacions. D’altres entitats participaran en l’esdeveniment a través d’espectacles que es faran a peu de carrer, com per exemple el que anirà a càrrec del grup de percussió de la Colla de Diables Sa Forcanera, o bé la Mostra de Bolets que es podrà visitar al mateix passeig de Dintre.

També hi haurà un taller infantil de maquillatge, personatges esotèric que interactuaran amb el públic en clau d’humor per diversos carrers del voltant de la fira d’artesania, inflables per a la canalla i altres atractius. Un d’ells serà el Photopor, un foto call temàtic que s’instal·larà al recinte firal, on grans i petits podran fotografiar-se per esdevenir durant un instant en bruixa, rat penat, i d’altres personatges fantàstics.

Durant la celebració de la II Fira de Bruixes els carrers i comerços del centre de Blanes estaran ambientats amb elements relacionats amb la temàtica de Tots Sants, i personatges fantàstics i esotèrics. D’altra banda, diversos comerços i establiments d’allotjament oferiran promocions amb ofertes especials dels seus productes per aprofitar la major afluència de visitants que hi haurà al municipi en motiu del pont festiu. Per la seva banda, els establiments de restauració adherits a la II Fira de Bruixes oferiran menús terrorífics a preus populars.

Paral·lelament, es farà el concurs de fotografia La disfressa més terrorífica a través de les xarxes socials Twitter i Instagram. Les fotos que es vulguin presentar al certamen han de ser fetes amb la Font Gòtica del carrer Ample com a rere fons. El guanyador o guanyadora percebrà com a premi dues entrades per assistir a un espectacle a la sala de Blanes del Teatre de la Costa Brava Sud, i per concursar les fotos s’han de penjar amb l’etiqueta #FBBlanes del 31 d’octubre al 3 de novembre.

Més informació: www.blanes.cat/firabruixes