Girona. Una rotllana musical estereofònica dóna la benvinguda a les Fires de Sant Narcís

La Principal de la Bisbal ofereix un pregó davant una plaça del Vi plena de gom a gom, en el qual ha intercalat peces com “Girona aïmada” amb un text de Francesc Cassú

Una estereofonia de sons ha envoltat la plaça del Vi en el pregó que La Principal de la Bisbal ha ofert a la ciutat de Girona per donar el tret de sortida a les Fires de Sant Narcís, que s’allargaran des d’avui fins al proper 3 de novembre. Segons ha definit el director de La Principal de la Bisbal, Francesc Cassú, aquest pregó “ha volgut ser una abraçada musical” en la qual s’ha intercalat text i la interpretació de diferents peces.

“Ho teníem difícil per encaixar-vos a tots, per englobar-vos a tots, per demostrar-vos a tots el nostre afecte més sincer. Nosaltres som músics i ho sabem i, dividint-nos com ens hem dividit, sabem que en el fons el que hem fet ha estat multiplicar-nos perquè la rotllana musical fos tan grossa com la pròpia plaça ho permetés”. Així ha explicat Cassú el singular pregó que ha ofert la cobla bisbalenca i que ha consistit en la interpretació per part de La Principal de les peces “Girona 1808”, “Girona aïmada”, “De nit al pont de Sant Agustí”, “El pou de la roca”, “Girona m’enamora” i “La Santa Espina”, combinades amb la lectura d’un text per part del mateix director.

L’escenografia, igual que la música, ha estat especialment preparada per a aquest pregó, en la qual els músics s’han situat estratègicament a tres balcons de la plaça del Vi per provocar un efecte envoltant a tots els gironins i gironines reunits davant l’Ajuntament.

L’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, que va escollir aquesta cobla històricament vinculada a Girona “per fer un homenatge a la vocació i tradició sardanista de la ciutat”, ha aprofitat per felicitar-los també per la commemoració del 125è aniversari de la seva fundació.