Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles entra a la xarxa Rescat que permet a la Policia Local millorar i modernitzar els seus canals de transmissió d’informació

Aquest divendres al migdia l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i el conseller d’Interior de la Generalitat de Catalunya, Ramon Espadaler, han firmat el conveni de col·laboració entre el Departament d’Interior i l’Ajuntament de Banyoles per a l’adhesió de l’Ajuntament a la xarxa Rescat de radiocomunicacions d’emergències i seguretat de Catalunya. La coneguda com a xarxa Rescat, de tecnologia Tetra, es caracteritza per l’ús eficient de la banda de freqüències d’emergències i seguretat, la possibilitat de comunicacions xifrades, la bona cobertura urbana i rural i les comunicacions entre grups independents i amb possibilitats de coordinació. La xarxa Rescat facilita tant la tasca de cada cos o col·lectiu per separat com l’actuació conjunta i la coordinació entre els col·lectius en actuacions d’emergències o seguretat.

Així doncs, la Policia Local de Banyoles s’adhereix a la xarxa Rescat que repercutirà en moltes millores i modernitzacions. Aquesta xarxa incorpora el sistema digital que millora la qualitat de la veu i la possibilitat d’implementar missatges de text. A banda d’aquestes millores, el dispositiu digital permet disposar de quatre canals, dos d’ells per a ús exclusiu de la Policia Local. La xarxa també permet habilitar canals a nivell provincial i a nivell de tot Catalunya per comunicar de manera directa els diversos operadors de seguretat i emergències en cas de protecció civil, catàstrofe o emergència.

A més, la xarxa Rescat està especialment dissenyada perquè sigui més robusta i fiable, sobretot en casos d’emergències, ja que no se satura per trucades de mòbils, té més cobertura que la telefonia convencional i resisteix en cas de manca de subministrament elèctric. El manteniment de la xarxa va a càrrec de la Generalitat i els dispositius els ha comprat l’Ajuntament de Banyoles.

Estudien la creació d’una futura comissaria conjunta dels Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Banyoles

L’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i el conseller d’Interior de la Generalitat de Catalunya, Ramon Espadaler, han anunciat públicament que “estudiaran” la creació d’una nova comissaria conjunta entre els Mossos d’Esquadra i la Policia Local de Banyoles. Una comissaria única amb millors prestacions i que oferiria un millor servei als banyolins i banyolines. No serà una decisió a curt termini, però durant l’any 2014 s’estudiarà aquesta opció.

La construcció d’una nova comissaria per la Policia Local de Banyoles està inclòs en el pressupost del Pla de barris que s’està aplicant a la Farga, un pla que s’allargarà fins el 2016.

Imatge: Moment de la signatura del conveni per part de l’alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, i el conseller d’Interior de la Generalitat de Catalunya, Ramon Espadaler. Al costat dret de l’alcalde hi ha el director dels serveis territorials del Departament d’Interior a Girona, Albert Ballesta. (Ajuntament de Banyoles)