Lloret de Mar. Aquest cap de setmana les dones prenen el protagonisme al Teatre de Lloret

Per dissabte s’ha programat l’espectacle de circ ’Las Expertas’, a càrrec de quatre dones, i per diumenge ‘ContraEscena’, un espectacle amb tres dones on el swing entra en escena

Dues companyies formades íntegrament per dones passaran aquest cap de setmana pel Teatre de Lloret. Dissabte, 3 de novembre, actua la companyia de circ Albadulake amb l’espectacle Las Expertas (21 h) a càrrec de quatre dones. L’endemà, diumenge 4 de novembre, serà el torn de la companyia madrilenya Funamviolistas, que porten a Lloret l’espectacle de música, humor i teatre ContraEscena (19 h).

• Circ al Teatre de Lloret. Las Expertas

La companyia extremenya Albadulake presentarà demà dissabte al Teatre de Lloret el seu espectacle de circ Las Expertas, un treball arriscat pel que fa a força tècnica amb números propis de les arts del circ, on es barregen també humor i màgia. A l’espectacle, les quatre dones protagonistes interpreten a quatre joves que són escollides per participar en un càsting duríssim, dirigit per un programa informàtic que busca un estereotip de dona per tal d’utilitzar la seva imatge de forma mercantilista i banal.

Sinopsi:

El muntatge explora com les participants es veuen obligades a competir, motivant la pitjor part del seu caràcter, amb l’objectiu d’acabar sent famoses. Pel camí, les protagonistes s’adonen que poden trencar el programa informàtic i decideixen fer el que millor saben fer: ser expertes artistes de circ, amb valentia, amb la força i la desimboltura, la concentració i la tècnica que això els demana.

La proposta de la companyia Albadulake ha visitat festivals i programacions a Mont-real, Hongria, França o Shanghai i va obtenir el premi del públic a la 18a Feria de Teatro de Castilla y León.

L’espectacle tindrà lloc el dissabte 3 de novembre a Lloret (21 h).

En finalitzar l’espectacle, l’Associació de Dones l’Aurora de Lloret oferirà un debat postfunció entre els assistents que s’hi vulguin quedar.

• La música swing pren el protagonisme a ContraEscena

Ana Hernández (violí), Mayte Olmedilla (viola) i Lila Horovitz (contrabaix) es van unir per fer el que elles van anomenar teatre musical, que no és res més que portar la música a l’escenari d’un teatre, en lloc d’un auditori. La posada en escena és molt visual, amb vestuari dissenyat per Lorenzo Caprile, i la direcció és a càrrec dels argentins Osqui Guzmán i Leticia Gónzalez de Lellis.

Les Funamviolistas van guanyar l’any 2014 el Premi Max de les Arts Escèniques com a millor espectacle revelació. A Lloret s’ha programat el seu segon espectacle, ContraEscena. Un trio de cordes que muta en el seu camerino per tal de construir una història on la música és el fil conductor i on el swing és el protagonista. Entre els temes que aborden hi ha la conciliació, la cura dels fills, les relacions de parella, la feina, les arrugues...; la vida quotidiana, en definitiva.

ContraEscena es podrà veure al Teatre de Lloret el diumenge 4 de novembre a les 19.00 h.

Les dues funcions formen part de la programació del programa Platea, que impulsa el Ministeri de Cultura.

Més informació a www.teatredelloret.cat