Blanes. Blanes celebra Tots Sants amb la II Fira de Tardor, instal·lada al Passeig de Dintre fins diumenge

Definitivament, la nova fórmula encetada l'any passat per primera vegada, continuada aquest 2018 amb la 'II Fira de Tardor', ha estat molt ben rebuda per tothom: organització i públic assistent. Sobretot pel que fa al nucli central de l'esdeveniment, el mercat de la 'Fira de Tardor', instal·lat amb 25 parades al Passeig de Dintre.

L'activitat es va encetar dijous al matí, jornada festiva, i seguirà al llarg del pont de Tots Sants, de l'1 al 4 de novembre, tots quatre dies amb el mateix horari: des de les 11 del matí fins a 2/4 de 10 de la nit. La gran quantitat de públic que va visitar la fira ahir dijous ha continuat sent constant durant el matí d'avui divendres, i s'espera que també es mantingui els dos darrers dies, dissabte i diumenge.

Visitants autòctons, francesos i anglesos

Son majoritàriament visitants autòctons, tot i que també hi ha una notable presència de turisme estranger, principalment de França i Gran Bretanya. Des de l'organització, l'Àrea de Promoció de la Ciutat de l'Ajuntament de Blanes, s'ha destacat que el canvi temàtic introduït al 2017, que potencia les tradicions catalanes,  està més en la línia dels tipus de productes que hi ha a la fira: articles artesans i naturals en parades ambientades d'acord amb la temàtica de tardor.

Hi ha un ample ventall de productes gastronòmics 'xurreria, patates artesanes, olives, coques, formatge i embotits, ensaïmades de Menorca, roba, figuretes pel pessebre, playmobils, objectes de regal i bijuteria, articles de bellesa, castanyes recent cuinades, llaminadures, pa de diferents varietats fet al forn de llenya, capses de fusta tallades a mà, etc... Els venedors i venedores també es customitzen amb el tipus de fira que es munta, de manera que van vestits de pagesos i castanyeres.

Activitats Complementàries per dinamitzar la Fira de Tardor

A banda de comprar productes de regal i decoració o reposar forces a les parades amb diverses temptacions gastronòmiques, el públic de totes les edats que visita la 'Fira de Tardor' també compta amb diversos al·licients afegits. La principal novetat d'aquest 2018 és que la façana de l'Ajuntament s'ha engalanat amb un element afegit que ha agradat força. Es tracta d'una xarxa marinera que cobreix la part del davant plena de fulles que tenen les tonalitats característiques que tenen quan cauen dels arbres a la tardor, que complementa l'arbre enredat fins els balcons.

Una altra novetat és una ludoteca de Jocs Gegants, així com un Taller Infantil, on es convida la canalla a que dibuixin, pintin i retallin elements decoratius que posteriorment es pengen perquè llueixin a les parades del mercat. Entre les activitats complementàries, les que compten amb un major èxit de públic són els personatges ambulants que volten les parades al llarg de tot el dia: en Ramon dels Boscos i Llumillum. Aquest darrer està sent particularment agraït de veure quan es fa fosc, ja que porta accessoris il·luminats autònomament.

També hi ha Tallers de Maquillatge, amb llargues i pacients cues de petits acompanyats dels respectius familiars i dues sessions de contes. Ahir a la tarda la narradora Eva Rondalles va copsar l'interès d'una gran quantitat de petits i grans amb la seva història explicada en català, i dissabte serà el torn de l'Storytime que s'oferirà amb la col·laboració de Kids & Us: Phantom Manor, narrada en anglès.

Els característics Photocalls situats tant a l'encapçalament de la fira davant l'Ajuntament de Blanes, com a l'altra extrem, a tocar del Carrer Muralla són altres reclams que també copsen l'interès dels visitants. Igual que també ho fa el cementiri recreat a la part del darrera de l'edifici consistorial, a la Plaça dels Dies Feiners, on durant aquests dies la canalla pot gaudir de diversos Jocs Inflables.

1541168486Conta Contes 2.jpg
1541168486Fira de Tardor 14.jpg