Blanes. Blanes preparada per acollir de l'1 al 4 de novembre la 'II Fira de Tardor', que potencia les tradicions catalanes

Durant aquests darrers dies els operaris de les Brigades Municipals han estat enllestint la instal·lació dels elements decoratius per ambientar el nucli històric amb la temàtica de la 'II Fira de Tardor', que tindrà lloc de  l'1 al 4 de novembre, de dijous a diumenge, de 11 a 21'30 h. Per quart any consecutiu, l'Ajuntament de Blanes ha comptat amb la col·laboració dels escolars de la vila, que s'han encarregat d'elaborar la ornamentació, després que els anteriors anys la fira posava l'accent en altres tipus de tradicions.

Sigui com sigui, una vegada més, la imaginació dels nois i noies ha creat un ample ventall d'elements de tota  mena. Així, hi ha des de les característiques fulles d'arbre de tardor, pinyes, mussols, carbasses i castanyes, fins a imatges de Tots Sants que recreen les calaveres multicolors de la tradició mexicana. També hi ha fantasmes i articles més terrorífics, com per exemple unes mans en tres dimensions que pengen al costat de les calaveres.

El material decoratiu a càrrec d'escolars l'han elaborat els alumnes de vuit centres educatius del municipi, un més que al 2017, i ja llueix als carrers Fornaca, Muralla, Tapioles, Mercaders i Bellaire, així com a les places de Theolongo Bacchio i Verge Maria. D'altra banda, l'Ajuntament s'ha encarregat de decorar els carrers Raval Sud i Ample, on hi ha una elaborada reixeta amb flors, o bé les conegudes escombres de bruixes, entre d'altres.

L'únic complement decoratiu que quedarà per instal·lar serà el què engalanarà les dues façanes del consistori. La principal, que dóna al Passeig de Dintre, tindrà un entramat de branques i fulles on s'hi penjaran elements típics de la tardor. La idea és allargar la decoració de la façana perquè s'escampi en direcció al passeig, i a la part del darrera 'que dóna a la Plaça dels Dies Feiners- es tornarà a reproduir un cementiri, en la línia de la tradició més terrorífica de Tots Sants.

Igualment, hi ha diversos establiments i comerços del centre de la vila que s'han vestit de tardor per complementar l'element central del mercat d'artesania. La major part han optat per incloure les típiques fulles d'arbre de tons marrons, així com bolets, però també calaveres, aranyes, bruixes i elements terrorífics de la tradició de Tots Sants i els Difunts.

Principals novetats de la 'II Fira de Tardor de Blanes'

La 'II Fira de Tardor' inclourà com a principal novetat l''Arbre dels Desitjos', que es plantarà al Passeig de Dintre, davant l'edifici de l'Ajuntament. Al seu costat hi haurà un taller perquè tothom qui vulgui, sigui gran o petit, pugui escriure o dibuixar (en el cas de la canalla que encara no sàpiga escriure) els seus anhels en un paper amb forma de fulla d'arbre que es penjarà a les seves branques.

L'arbre fa 1'80 metres d'alt, i es situarà sobre una plataforma perquè destaqui més encara. S'han de formular desitjos en positiu, que expressin sentiments i emocions, fugint de missatges egoistes o massa prosaics: des de demanar que les il·lusions d'un amic o familiar es puguin complir fins a expressar un pensament. Altres activitats noves seran la ludoteca de Jocs Gegants, així com el 'Taller de Decoració del Mercat', on es convidarà a la canalla a què dibuixin, pintin i retallin elements decoratius que es penjaran al mercat.

Respecte l'element central de la fira, el mercat, hi haurà 25 parades amb un ample ventall de productes per complaure tots els gustos. Des de gastronomia dolça i salada, que inclou la típica parada de castanyes i moniatos,  fins a complements de vestuari, passant per objectes de regal, articles naturistes, bijuteria, tractaments de bellesa i fins i tot d'herboristeria. Precisament aquesta darrera parada serà més gran, i inclourà més productes venuts a granel.

Al voltant de la fira hi haurà diverses activitats complementàries, com per exemple personatges ambulants que voltaran per les parades: en Ramon dels Boscos i Llumillum. Aquest darrer serà particularment agraït de veure quan es faci fosc, ja que porta accessoris il·luminats autònomament.

També funcionaran Tallers de Maquillatge i sengles narracions de contes: el dijous 1 de novembre a les 6 de la tarda, Eva Rondalles copsarà l'interès de grans i petits amb la seva història explicada en català al Passeig de Dintre, i el dissabte a les 11 del matí es farà en anglès, amb el suport de Kids & Us, a la Plaça d'Espanya.

1540895982Decoracio Fira de Tardor 12.jpg

1540895982Decoracio Botigues Tardor 1.jpg