Begur. Túnels de la por a Esclanyà i Begur per encetar la VIII Fira de la Castanyera

Dos túnels de la por, un a Esclanyà i un altre a Begur, donaran dimecres el tret de sortida dels actes programats de la VIII Fira de la Castanyera del municipi, que organitza l’àrea de Promoció Econòmica i Turisme. El túnel de la por d’Esclanyà, que organitzen veïns del municipi, amb el suport de les Cubanitas de Begur, a la Sala Polivalent tindrà un primer torn, de 18 a 19,15 hores, sense ensurts, complementat amb un concurs de disfresses, i, seguidament, de 19,30 a 21,30 hores, amb ensurts. Per contra, el de Begur, que organitza l’esplai municipal Autèntic al carrer Boadella, començarà a les 19,30 hores. Dins de les novetats d’aquesta edició de la Fira de la Castanyera cal destacar la creació d’un circuit de vehicles elèctrics dins de l’horari de la fira artesana de Begur, de 10 a 14 hores i de 17 a 20 hores, entre els dies 1 i 4 de novembre.

A part de la mostra d’artesans a Begur, durant la Fira hi haurà també activitats infantils, a més de tallers de maquillatge, de paperines per a les castanyes o batucada, gràcies a la implicació de l’AMPA de l’escola Doctor Arruga i amb XIKS. El dia 1 es podran adquirir castanyes a un euro la paperina. Divendres a la tarda hi haurà el concurs de disfresses, que acabarà amb una mini disco amb el discjòquei begurenc Nasi, que és novetat d’aquest any, a la plaça Lluís Esteva, centre de la majoria dels actes programats. Dissabte a la tarda l’actuació musical infantil anirà a càrrec d’El Pot Petit. I, al vespre, a les 19 hores, hi haurà l’entrega dels premis del Concurs de Cartells de la Fira de la Castanyera del 2019, que es fa a les Escoles Velles. A més, es podran veure els dibuixos que s’han presentat, fets tots ells pels alumnes dels dos centres educatius del municipi.

A Esclanyà, dissabte al matí hi haurà activitat d’ambientació de la Festa de la Castanyera a la Sala Polivalent. I el dissabte següent, 10 de novembre, a partir de les 16 hores, a la mateixa sala, hi haurà l’arribada de la castanyera, gaudir amb jocs tradicionals de fusta i espectacle d’animació amb Fefe. La Fira es clourà amb castanyes, coca i garnatxa per a tothom.

1540818848castanyera00.jpg