Sant Feliu de Guíxols. Sant Feliu estrena un Nou Servei d'Atenció Integral Local per a les persones LGBTI

Sant Feliu estrena un Nou Servei d'Atenció Integral Local per a les persones LGBTIDes d'aquest divendres 26 d'octubre, Sant Feliu de Guíxols disposa ja oficialment d'un nou Servei d'Atenció Integral Local per a les persones LGBTI. Es basa en la Llei 11/2014 de 10 d'octubre, que pretén garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals, i per eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.

Aquesta nova funcionalitat estarà operativa tots els dimecres al llarg de tot el matí al Centre Cívic Vilartagues, en les mateixes dependències del Servei d'Atenció a les Dones. Un tècnic especialitzat es farà càrrec d'aquest servei d'orientació.Aquesta és una gestió que portava treballant des de fa temps per part de la regidoria d'Acció Social, dirigida per  Laura Serrano. Es converteix en realitat i comença a caminar a finals d'octubre. Es tracta d'un acord entre Generalitat i Ajuntament per unir esforços per donar respostes adequades, àgils, properes i coordinades d'acord amb les necessitats del col.lectiu. Alhora, aquest servei ha d'ajudar a dur a terme polítiques públiques per prevenir, sensibilitzar i fer efectiu el dret de les persones LGBTI. La Directora general d'Igualtat, Mireia Mata, ha expressat la satisfacció per la posada en marxa: "estem parlant de drets fonamentals. tothom s'hi pot adreçar, fer consulta, aclarir temes que l'afectin o busqui assessorament, ... S'atendrà i es derivarà, si cal a altres instàncies", ha expressat, i ha posat com a exemple el fet que, en una presentació d'un servei similar en una altra ciutat, la reacció del públic va ser d'aplaudiments d'agraïment "perquè veiem que el nostre Ajuntament entén aquestes persones".Tant l'alcalde, Carles Motas, com la regidora Laura Serrano han expressat que "es portava molt temps al darrera de la creació d'aquest servei. Era molt necessari que es fes, i pensem que serà un èxit a la ciutat. Aquest servei indica que l'Ajuntament de Sant Feliu és sensible a tot aquest col·lectiu,els dóna suport i en fa una acció política evident. Ara vindrà la fase de difusió d'aquest servei, per tal que qui ho cregui oportú, el pugui utlitzar".Els objectius que es marca el nou servei són :

-Oferir un servei d'atenció municipal o territorial de proximitat per a les persones LGBTI i aquelles que s'adrecin per qüestions de diversitat sexual, orientació sexual i identitat o expressió de gènere.- Donar una atenció integral i de qualitat a les persones LGBTI fent un acompanyament eficient pel coneixement dels recursos específics del territori i llurs necessitats.-Facilitar la coordinació institucional de les accions locals i territorials, per agilitzar i millorar l'acció política i les respostes a la ciutadania a partir d'una xarxa de professionals i serveis que facilitin l'optimització dels recursos.-Sensibilitzar a la població del municipi de l'existència de persones LGBTI, mitjançant la difusió de la posada en marxa del servei.-Donar a conèixer aquest servei a les persones LGBTI i a les persones que ho necessitin.-Donar suport específic per presentar incidències i denúncies per discriminació per raó d'orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere i per realitzar determinats tràmits.-Oferir informació i recursos LGBTI als diferents serveis i equipaments de la població o el territori.

1540632134DSC_0715.JPG
1540632134DSC_0669.JPG