Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles rep el Diploma de qualitat turística en destinació a la 33a Festa del Gremi d’Hostaleria de la Costa Brava Centre per l’aplicació del projecte SICTED

El Sistema Integral de la Calidad Turística Española (SICTED) ja està a punt d’acabar la primera tongada d’empreses i entitats de Banyoles que seran distingits. Precisament, la setmana passada es va constituir la Taula de qualitat del projecte, el pas previ per valorar les empreses i entitats que obtindran el distintiu de qualitat en l’àmbit turístic per part del Comitè de Destinació de TURESPAÑA. Precisament, l’aplicació d’aquest projecte d’excel•lència per part de l’Ajuntament de Banyoles ha estat distingit amb el Diploma de qualitat turística en destinació durant la 33a Festa del Gremi d’Hostaleria de la Costa Brava Centre. El diploma l’ha recollit aquest dimecres al vespre la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica de Banyoles, Joana Vilà.

La regidora Joana Vilà ha manifestat que "estem orgullosos d'haver rebut com a ciutat aquesta Distició de qualitat turística en destinació. Banyoles és la primera vegada que participa en un projecte d'aquestes característiques i que rep una Distinció en Sistemes de Qualitat Turística en Destinació”.  Segons ha explicat la regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica de Banyoles, Joana Vilà, “properament, després d'aprovar mitjançant els diferents membres que conformen la Taula de Qualitat els diferents informes d'avaluació que l'empresa externa ha realitzat durant tots aquests mesos a les diferents empreses o establiments tant del sector turístic com comercial que participen en el projecte, esperem i desitgem que totes aquestes empreses puguin obtenir finament aquest mes de desembre el segell de qualitat turística en destinació que atorga TURESPAÑA, segell que figurarà a l'exterior del seus establiments". Vilà ha explicat que “estem molt satisfets d'aquest projecte i per això, properament, tornarem a endegar un nou SICTED amb la participació de nous establiments tant del sector públic com del sector privat".

33a Festa del Gremi d’Hostaleria de la Costa Brava Centre
La Unió d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre ha lliurat aquest dimecres 23 d’octubre els Premis Timó 2013, en el marc dels actes de la 33a Festa del Gremi d’Hostaleria, enguany celebrats al Silken Park Hotel San Jorge de Calonge. Amb el lliurament dels premis Timó d’Or i Argent, l’associació fa palès el seu reconeixement a les entitats i persones que més s’han distingit en la defensa i la promoció del turisme i l’hostaleria a la Costa Brava Centre.

El Timó d’Or 2013 ha estat per Jordi Comas i Matamala, a títol pòstum, en reconeixent al seu treball per la defensa dels interessos del sector i de la Costa Brava com a territori i marca turística. La Unió d’Hostaleria i Turisme Costa Brava Centre vol retre homenatge amb aquest guardó al que fou durant anys el seu vicepresident, figura molt important en el sector hoteler i turístic català. El Timó d’Argent, enguany ha estat per Vies Verdes pel seu programa Pirinexus, en reconeixement a la seva contribució a la competitivitat de la Costa Brava en àmbit del turisme actiu.

D’altre banda, s’ha lliurat el premi Cooperativa 2013 com a millor proveïdor de l’any a l’empresa Neda Pool, per la seva tasca empresarial i per la qualitat del servei prestat a les empreses del sector de l’hostaleria.

La Unió d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre també ha reconegut als socis d’establiments que enguany celebren 50 anys d’activitat. S’ha guardonat per aquest motiu al Càmping Valldaro de Platja d’Aro, l’hotel NM Suites de Platja d’Aro, l’Hotel Rosamar de Sant Antoni de Calonge i també al restaurant Aradi de Platja d’Aro.

La qualitat de les empreses del sector, un dels principals objectius de l’entitat en el qual es treballa dia a dia, també ha estat motiu de reconeixement amb el lliurament dels Diplomes de Qualitat 2013. El Diploma Q de Qualitat Turística de l’ICTE l’ha rebut l’Oficina de Turisme de l’Aeroport de Girona de Riudellots de la Selva; el Diploma Certificat en Qualitat i Medi Ambient ha estat per l’empresa Kayaking Costa Brava de l’Escala; el Diploma Qualitat Turística en Destinació per l’Ajuntament de Banyoles; i el Diploma 10 anys Q, per l’hotel Parador d’Aiguablava de Begur i per el Parc Natural Zona Volcànica de la Garrotxa, a Olot.

Imatge: La regidora de Comerç, Consum, Turisme, Fires i Promoció econòmica de Banyoles, Joana Vilà, amb el Diploma de qualitat turística en destinació durant la 33a Festa del Gremi d’Hostaleria de la Costa Brava Centre, entre els altres premiats.