Bigues i Riells. Bigues i Riells comença el curs 2018-2019 amb més recursos per a la comunitat educativa

El 12 de setembre, els infants i joves de Bigues i Riells van iniciar el curs 2018-2019 amb normalitat i sense incidències. Des de la regidoria d'Ensenyament es vol recordar a la ciutadania i als centres els recursos que el Consistori ofereix per facilitar i millorar l'aprenentatge al municipi.

En primer lloc, l'Ajuntament de Bigues i Riells torna a finançar els llibres de text socialitzats de tots els centres educatius del municipi, a l'escola El Colomer, a l'escola El Turó i a l'Institut Maria de Bell-Lloc. El Consistori, aquest curs, hi destina 50.983,14 euros en total. Aquesta iniciativa pionera a la comarca compta amb la participació de més del 90% de les famílies dels centres, és a dir, que se'n beneficien més del 90% dels alumnes.

En segon lloc, enguany, l'Ajuntament de Bigues i Riells destinarà 165.000 euros a beques de menjador i 14.000 euros a material escolar. De fet, Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya ha destacat la bona gestió municipal dels menjadors escolars de Bigues i Riells fins al punt que el consideren referent.

A més, el Consistori manté el conveni de transport escolar amb l’empresa Sagalés, que fa que les línies 383 i 382 deixin els alumnes a la porta de l'Institut Maria de Bell-LLoc, ampliant-ne els horaris i les parades, cobrint així el 100% del territori amb el transport urbà.

Pel que fa a l'aportació d'activitats als centres sota petició, l'anomenat enriquiment curricular, aquest curs, el Consistori gestiona una vintena de projectes i hi destina 13.799,58 euros. El programa LECXIT i tallers de mediació, de matemàtiques, de mètodes de treball o bé de trastorns alimentaris en són alguns exemples.

Aquesta aportació, juntament amb el Programa d'Activitats Educatives del municipi, fa que Bigues i Riells sigui considerat municipi de referència pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. A més del fet que actualment sigui un model per a altres municipis, tal com va anunciar el director de Serveis Territorials a la regidoria d'Ensenyament del Consistori en una reunió mantinguda el 13 de setembre.

Des del Consistori es manté el servei de psicologia municipal a través de dues professionals que continuaran oferint assessorament tant per a la comunitat educativa com per a les famílies. A més a més, aquest curs 2018-2019 es presentarà i s'aplicarà el SEAM, el Servei d'Escolta Atenció i Mediació municipal per tal de proporcionar una eina als centres i als professionals a l'hora de gestionar els conflictes i prevenir-los.

L'Ajuntament també recorda el projecte d'integració i atenció a la diversitat que es duu a terme des de l'escola bressol municipal La Puput. El recurs ofereix doble servei de matrícula i escola de 8.00 h a 17.00 h, servei de menjador intensiu i el sistema d'aprenentatge per ambients adaptats al ritme de l'infant.

Mayte Escobar, regidora d'Ensenyament, ha valorat així el servei educatiu municipal d'enguany: "Tenim la voluntat de millorar la participació de l'Ajuntament per tenir la millor escola possible, oferint com més recursos millor. Volem avançar en benefici de les famílies del municipi i ara per ara estem molt orgullosos de la comunitat educativa de Bigues i Riells".

El Consistori vol agrair la implicació de tots els centres i de tots els professionals per dur a terme una tasca de qualitat dia rere dia. Tot plegat per garantir que tots els alumnes de Bigues i Riells tinguin les eines necessàries per estar el més ben preparats possible pel futur.