Roses. Intercanvi Roses-Sort

Aquest matí, els alumnes de 2n curs de batxillerat dels instituts Cap Norfeu de Roses i Hug Roger III de Sort han visitat l'Ajuntament de Roses, on han estat rebuts per l'alcaldessa del municipi, Montse Mindan, i la regidora d'Ensenyament, Sílvia Useros. La trobada ha tingut lloc en el marc del programa d'intercanvi escolar entre ambdós centres, que es ve realitzant des del curs escolar 2007-2008.

La primera proposta d'intercanvi entre els dos instituts va sorgir durant el curs escolar 2007-2008 en el marc del Projecte per a la millora de la qualitat dels centres educatius públics, i amb l'objectiu comú dels dos centres a fer conèixer al seu alumnat la riquesa lingüística i cultural dels diferents territoris. Des de llavors, s'han encadenat els intercanvis anualment, i amb l'experiència de cada any, els programes s'han anat millorant i ajustant.
Cadascun dels intercanvis realitzats compta amb un projecte bianual, en què els alumnes de l’Institut Cap Norfeu visiten Sort quan cursen 1r de batxillerat, mentre que la visita dels sortencs a Roses es realitza durant el primer trimestre de 2n de batxillerat. Durant les estades, els alumnes tenen l'oportunitat de conèixer el paisatge, costums, formes de vida passades i presents, llengua i atractius de cadascuna de les poblacions i de la seva àrea d'influència.
Així, durant el passat curs, els alumnes van visitar a Sort una formatgeria artesanal, un poble que ha estat museïtzat com a mostra de la vida rural de principis del XX i una exposició sobre la llengua pallaresa; van fer una excursió a peu per les muntanyes de la zona i una baixada fent ràfting pel Noguera Pallaresa; i van participar en una recepció oficial amb el president del Consell Comarcal.
Amb la visita que estan duent a terme aquests dies els alumnes de l'institut Hug Roger III, es tancarà aquest cercle bianual. Entre les activitats previstes, els participants -una seixantena en total-, visitaran les ruïnes d’Empúries, els municipis de Roses i Cadaqués, realitzaran un recorregut amb esmorzar al Cap Norfeu... La recepció oficial d'aquest matí a l’Ajuntament, forma part d'aquest programa.
Durant la mateixa, els representants municipals han donat la benvinguda a la població a l'alumnat, i els ha animat a valorar el patrimoni natural i cultural, la llengua i la realitat plurilingüe i multicultural del món d'avui.