Girona. L’Ajuntament de Girona posa a disposició de les entitats horts amb finalitats socials

S’han cedit a les associacions un total de 3.500 metres quadrats conreables a les Hortes de Santa Eugènia

L’Ajuntament de Girona ha engegat una iniciativa a través de la qual posa a disposició de les entitats de la ciutat una sèrie d’horts amb finalitats socials. El consistori ha signat un conveni de col·laboració amb quatre entitats gironines (Fundació Privada TIRGI, Centre d’Acollida i Serveis Socials La Sopa, Càritas Diocesana de Girona i  Xarxa Cooperativa de Santa Eugènia de Ter) per un període de dos anys prorrogables. En aquest espai també s’hi ubicarà una entitat gironina de perfil ambiental que realitzarà activitats de sensibilització, suport i monitoratge per promoure actituds i valors respectuosos amb el medi dirigits a tots els usuaris de les hortes municipals.

“L’objectiu que volem aconseguir amb aquesta iniciativa és donar un cop de mà a les entitats de la ciutat i, en concret, en els projectes que porten a terme. Gràcies a la gestió dels horts, aquestes entitats podran autosustentar-se i portar a terme accions d’inserció social. A més, també volem fer que es creïn sinèrgies entre els col·lectius i les entitats que treballen en aquest espai per tal que aconsegueixin un benefici mutu”, ha explicat el primer tinent d’alcalde i regidor de Sostenibilitat i Participació Ciutadana, Jordi Fàbrega.

En total, es posen a disposició de les entitats 3.500 metres quadrats conreables de terreny a les Hortes de Santa Eugènia, que es dividiran en 27 parcel·les d’uns 120 metres quadrats cadascuna. L’Ajuntament de Girona cedirà i prepararà de manera gratuïta el terreny i es farà càrrec dels espais comunitaris i del sistema de reg. El consistori gestionarà de manera directa aquests horts i la normativa que s’hi aplicarà és la mateixa que s’aplica a la resta d’horts municipals de gestió indirecta. Les Hortes de Santa Eugènia ocupen aproximadament unes 40 hectàrees de terreny, de les quals prop d’un 30% són horts municipals.