Tossa de Mar. L’Ajuntament inicia unes trobades amb el sector privat per intercanviar idees i opinions per millorar Tossa

Es faran vuit sessions d’una hora durant aquest mes d’octubre amb empresaris d’hotels, pensions, serveis, càmpings, oci nocturn, restauració i comerç

És la primera vegada que es fan aquestes trobades, en les que també s’explicarà en què es gasta els impostos el consistori

Tossa de Mar, 09 d’octubre de 2013.-L’Ajuntament de Tossa organitza per primera vegada les “Trobades de Tardor”, unes trobades entre alcaldessa, regidors i tècnics dels consistori amb empresaris privats de la població per tal d’intercanviar opinions i idees amb l’objectiu de millorar Tossa de forma conjunta.

L’alcaldessa de Tossa, Gisela Saladich, afirma que “l’Ajuntament és conscient de la situació econòmica actual i de les dificultats que tots els sectors de la vila afronten en les seves activitats empresarials. Per això, crec que, més que mai, és necessari obrir línies de diàleg per tal d’orientar tant l’activitat pública com la privada cap a uns objectius d’excel·lència”. En aquest sentit, Saladich assegura que “Tossa, situada en el cor de la Costa Brava i propera a Girona i Barcelona, i amb un patrimoni històric i medi ambiental important, ha d’utilitzar aquests temps de crisi per a posicionar-se en un mercat cada vegada més competitiu i millorar la seva oferta”.

L’alcaldessa assenyala que “l’objectiu de les trobades és millorar Tossa en tots els aspectes. Fer-ho d’acord amb el sector privat és el millor camí”.

Aquestes trobades es portaran a terme durant tot el mes d’octubre a la primera planta de l’Edifici La Nau. En total se’n faran vuit en cinc dies diferents, i tindran una durada d’una hora aproximadament. Reuniran a empresaris d’hotels, pensions, serveis, càmpings, oci nocturn, restauració i comerç amb tècnics i representants municipals.

Les trobades s’estructuraran en una primera exposició per part de l’ajuntament -en la que es donaran dades econòmiques vinculades a ordenances fiscals que afecten al sector i s’explicarà, per exemple, en què es gasta els impostos el consistori o com poden obtenir bonificacions si modernitzen els seus establiments- i després hi haurà un torn obert de paraules per fer una valoració de la temporada, expressar les inquietuds dels col·lectiu i proposar millores en àmbit públic i privat.

La primera d’aquestes trobades serà el dimarts 15 d’octubre a partir de les 09:30h. i reunirà els empresaris dels hotels de tres i quatre estrelles (a Tossa n’hi ha 16 amb aquestes característiques). La segona serà el mateix dimarts 15 d’octubre, però a partir de les 11:30h. i amb els empresaris dels hotels d’una i dues estrelles (a Tossa n’hi ha 27 amb aquestes característiques). La tercera serà l’endemà dimecres 16 d’octubre a partir de les 09:00h. i reunirà els empresaris d’oferta complementària (aventura, BTT, caiacs, esports aquàtics, esquí nàutic, submarinisme, serveis a les platges, etc). La quarta serà el mateix dimecres 16 d’octubre, però a partir de les 11:30h. i amb els empresaris dels càmpings (a Tossa n’hi ha 5). La cinquena serà el divendres 18 d’octubre a partir de les 09:30h. i reunirà els empresaris de bars i restaurants. La sisena serà el mateix divendres 18 d’octubre, però a partir de les 11:30h. i amb els empresaris de les pensions i albergs. La setena serà el dilluns 21 d’octubre a partir de les 09:00h. amb els empresaris dels comerços. I, finalment, la vuitena serà el mateix dilluns 21 d’octubre a partir de les 11:30h. i reunirà els empresaris de discoteques i bars de nit.

Aquestes trobades no seran obertes al públic. Des de l’Oficina de Turisme i l’Ajuntament s’enviaran els correus electrònics corresponents i es faran les trucades pertinents per convocar el màxim nombre d’empresaris tossencs. Un cop es confirmi l’assistència, l’empresari rebrà tota la documentació sobre la informació que s’exposarà a la trobada.

Les conclusions d’aquestes trobades es donaran a conèixer el dia de la presentació de les Ordenances Fiscals i el Pressupost 2014.