Calonge. Sant Antoni dedica la Cantada d'Havaneres i Boleros a Ricard Viladesau

La Cantada d'Havaneres i Boleros de Sant Antoni arriba enguany, a la quarta edició i estarà dedicada a Ricard Viladesau, músic i compositor calongí que va destacar en el món de la sardana però que també va compondre diverses havaneres i boleros. En el marc de l'Any Viladesau, que commemora el centenari del seu naixement, i durant la Cantada d'Havaneres i Boleros de Sant Antoni  els grups interpretaran peces de Ricard Viladesau com Ulls verds, Cançó de l'adéu, Gavina bonica i Llafranc, Calella i Tamariu.

La Cantada d'Havaneres i Boleros de Sant Antoni es consolida com a referència en el panorama musical estiuenc a la Costa Brava. Per segon any consecutiu, l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni manté la idea d'oferir dos nits seguides de música, essent la primera cantada on es fa de les comarques gironines i una de les poques de tot el territori català. Aquestes dues nits musicals seran aquest divendres 20 i dissabte 21, a partir de les 22h a l'espigó de l'Amistat de Sant Antoni. En aquesta ocasió, es comptarà amb les actuacions de Port Bo i Montgrins, Peix Fregit, Neus Mar i Arjau.

La primera nit, la del divendres 20, serà el torn de Montgrins i Port Bo que presentaran l'espectacle " Reacoblats " , un recull de cançons de diversos gèneres, havaneres i cançons populars incloses  en seu segon Cd, " La cobla a la taverna ". Mentre que dissabte 21 cantaran Neus Mar, Arjau i Peix Fregit en el format habitual d'una cantada en dues parts. Durant les dues nits s'interpretaran més de quaranta havaneres i boleros. El repertori és molt ampli i divers. Per exemple, s'interpretaran Lola la Tavernera, de Josep Bastons i Carles Casanovas, La botiguera d'Antoni Mas o cançons populars com El candor o Rendido, entre d'altres. Les dues nits es clouran com és tradició amb l'actuació conjunta de totes les formacions, que interpretaran la La bella Lola i El meu avi.

Dirigeix i presenta la cantada el periodista Francesc Sànchez Carcassés que també conduirà la transmissió que la nit de dissabte, 21 de juliol,  oferirà, Televisió Costa Brava i la Xarxa de Televisions Locals.

L'escenari de la cantada està situat en mig dels bots de pesca de la platja, davant la Germandat Artur Mundet, on hi haurà més de mil cadires, a més les actuacions es podran seguir, també, des del passeig formant una mena d'amfiteatre davant la badia.

1531917206DSC_5384.JPG
1531917207DSC_5361.JPG