Figueres. La Fundació Clerch i Nicolau impulsa una xarxa de voluntariat a Figueres

Des del passat mes de març, la fundació figuerenca treballa en la creació i dinamització d’un grup de voluntaris.

La proposta no pretén substituir llocs de treball professionals o remunerats, el seu objectiu principal és que diferents perfils de persones aportin coneixements i experiències de forma voluntària, així com sumar amb altres grups d’aquestes característiques a la ciutat.
A més, també busca la participació de les entitats per tal que puguin col•laborar compartint iniciatives i recursos. En definitiva, un projecte que generi continguts -educatius, culturals, cívics, socials, etc – a través de les aportacions de tots. El punt de trobada d’aquest grup de voluntaris serà tots els dimecres de 18 a 19.30 hores a la seu de la fundació.
El proper 2 d’octubre – a les 20.30h a la seu de la Fundació Clerch i Nicolau (c/ Nou 53) – s’explicarà el funcionament de la xarxa i es donarà l’oportunitat de compartir propostes per garantir la cooperació de tots en el projecte.

El programa de cursos de la fundació
Recordar que la Fundació Clerch i Nicolau ofereix diversos cursos. Entre l’oferta hi ha tallers artístics i artesans, formació permanent amb l’anglès com a llengua principal i cursos d’aplicacions per a android per a tots els nivells. A part, hi ha altres activitats com ara un curs d’introducció a la geologia o un espai d’estudi per a aquells estudiants que vulguin fer-hi els deures.
El regidor responsable del servei, Josep Maria Godoy, explica que “l’objectiu d’aquesta xarxa és posar en comú totes les activitats de voluntariat que ja s’estan desenvolupant a Figueres i crear una base de dades de persones que s’hi vulguin incorporar. Ha de ser un servei per a la ciutat, totalment inclusiu i de suport a tot el teixit associatiu. Les persones que tinguin disponibilitat i predisposició per a tasques de voluntariat, podran apuntar-s'hi i les entitats podran tenir accés al llistat de voluntaris fent-hi cerques segons especificitats del servei. Així mateix, es preveu que d'aquesta mateixa xarxa puguin sorgir noves iniciatives relacionades amb el món del voluntariat”.

Més informació dels cursos i de la xarxa de voluntariat a www.clerchinicolau.com