Girona. L’Ajuntament de Girona promou un curs d’iniciació a la llengua occitana

Les classes, que començaran el 15 d’octubre, tenen com a objectiu aproximar-se al coneixement d’aquest idioma i del context que l’envolta

En el marc de la nova programació de cursos de l’Escola Municipal d’Humanitats s’ofereix, per primera vegada a Girona, una aproximació a la situació actual de la llengua occitana en els àmbits sociolingüístic i cultural i, alhora, una iniciació al coneixement de la llengua occitana. Aquest curs anirà a càrrec del professor Aitor Carrera, que actualment és el director de la Càtedra d’Estudis Occitans de la Universitat de Lleida i que compta amb un currículum important d’estudis, treballs, llibres i articles publicats entorn de la llengua occitana. El curs es basa en l’occità general, però amb una atenció especial al dialecte aranès; que és el propi de la Vall d’Aran. Arran del reconeixement de l’occità com a llengua oficial de Catalunya a l’Estatut d’Autonomia del 2006, s’ha detectat un interès creixent per aquesta llengua entre la població.

Les classes se celebraran durant 6 sessions: cada dimarts, a partir del dia 15 d’octubre i fins al 26 de novembre, de 19 a 21 h. El curs es farà a les aules de l’Escola Municipal d’Humanitats situades al Centre Cultural La Mercè. La inscripció als curs té un cost total de 30 euros. Al web de l’Escola Municipal d’Humanitats (http://www.girona.cat/ccm) hi ha el formulari de matriculació i la informació d’alguns descomptes, com el 10% del qual poden beneficiar-se els usuaris del carnet cultural (biblioteques públiques de Girona i Salt) o de l'Aula d'Escriptura, o  el 25% de descompte per a persones en situació d'atur, jubilades, famílies nombroses o estudiants universitaris. El període d’inscripcions es tancarà el dia 8 d’octubre.

Com que es tracta d’un primer curs d’iniciació teòrica i pràctica a la llengua i cultura occitana, les persones interessades a participar-hi no caldrà que demostrin coneixements previs ni que facin proves de nivell.