Palafrugell. L’Ajuntament elaborarà un pla per combatre el “botellón”, la venda ambulant i l’ocupació de via pública sense autorització

Es consideren pràctiques incompatibles amb el model turístic de Palafrugell

L’Ajuntament de Palafrugell ha encomanat a les àrees de Policia Local, Serveis Municipals i Secretaria que, en el termini de tres mesos, elabori un pla de prevenció per eradicar pràctiques que es consideren incompatibles amb el model turístic de Palafrugell, com el “botellón”, la venda ambulant i l’ocupació de via pública sense autorització.

La mesura es pren arran d’una sèrie d’incidències produïdes aquesta temporada estival a les platges, sobretot a Llafranc i Calella, on s’han reunit de matinada grups de joves per fer “botellón”, la qual cosa ha provocat una sèrie de distorsions en matèria de convivència ciutadana, civisme, dret del descans dels veïns, brutícia i altres efectes col·laterals. També s’ha detectat la presència de venedors ambulants i de persones o grups que han ocupat la via pública realitzant activitats, bàsicament de caire artístic, sense la corresponent autorització.

L’alcalde de Palafrugell, Juli Fernández, recorda que “l’Ajuntament té com a prioritat el desenvolupament de polítiques públiques en matèria de turisme sostenible ambientalment, de qualitat, familiar i responsable”. “Amb l’objectiu de mantenir aquest model -afegeix- no hi haurà tolerància en aquests temes i es reforçaran les tasques preventives, així com els controls de seguretat”.