Solsona. L’Ajuntament de Solsona construirà una gossera en una finca rústica de Sant Bernat

Sol•licita al SOC quatre plans d’ocupació per treballar-hi el primer semestre de l’any que ve

- Una primera fase de les obres permetrà traslladar-hi els animals l’any que ve
- Es revisarà el conveni amb l’ADAS perquè se n’encarregui de la gestió

L’any que ve l’Ajuntament de Solsona podrà traslladar els gossos perduts o abandonats acollits actualment en una zona del magatzem municipal en una gossera que començarà a condicionar-se en un terreny ubicat a la partida de Sant Bernat. Serà un espai d’uns 1.500 metres quadrats de superfície en sòl rústic a la finca de propietat municipal de la Casanova de la Rebollosa, que termeneja amb Olius.
En aquests moments els serveis tècnics municipals n’estan redactant el projecte i se sol•liciten al SOC, a través del Consell Comarcal del Solsonès, plans d’ocupació per contractar dos oficials i dos peons de la construcció que estiguin a l’atur i que hagin exhaurit la prestació o el subsidi.
Amb tot,  segons explica l’alcalde, David Rodríguez, “l’execució de les obres es farà en diferents fases, en funció de la disponibilitat pressupostària, i s’anirà desenvolupant tot el projecte amb recursos propis en la mesura que sigui possible a fi d’estalviar el màxim els costos”. L’import total de l’obra es coneixerà una vegada es completi el projecte. El consistori preveu sol•licitar també una subvenció a la Diputació de Lleida, atès que aquesta acció s’inclou dins el programa de l’Agenda 21.
En una primera fase, abans del juny de l’any que ve, es realitzarà “el condicionament mínim perquè puguin traslladar-s’hi els animals”, afirma l’alcalde. Aquests treballs consistiran a arranjar un espai pavimentat on es col•locaran casetes ja existents al magatzem municipal –en una fase posterior es construirà una zona de boxes d’entre 4,5 i 6 metres quadrats de superfície cadascun–, amb desguassos, instal•lar una fossa sèptica, fer-hi arribar l’aigua a través de la xarxa de la Mancomunitat d’Abastament d’Aigua del Solsonès i delimitar-ne tot el perímetre amb una part de mur i amb una tanca de simple torsió.
L’espai de la gossera serà d’uns 1.500 metres quadrats, perquè pugui acollir una quinzena d’animals. No obstant això, el projecte preveu que les instal•lacions siguin fàcilment ampliables, ja que el terreny ho permet. Aquest nou emplaçament evitarà qualsevol tipus de molèstia en zona urbana, especialment els sorolls. De fet, “la situació actual dels gossos genera molèsties als veïns i aquest és un dels motius pels quals cal el seu trasllat el més aviat possible”, admet David Rodríguez.

Gestió a càrrec de l’ADAS
En aquests moments el magatzem municipal acull nou gossos perduts o abandonats. Tres més es troben en cases d’acollida. De tots ells en té cura l’Associació en Defensa dels Animals de Solsona (ADAS), amb la qual el consistori va signar un conveni de col•laboració a principi d’any. Mitjançant aquell acord, la protectora es compromet a gestionar l’espai habilitat per a la recollida dels gossos i l’Ajuntament subvenciona la seva tasca amb una aportació anual de 2.000 euros.
Una vegada hi hagi la nova gossera condicionada, caldrà ampliar o revisar el conveni amb l’ADAS per regular la gestió de les noves instal•lacions. Les persones interessades a col•laborar amb la protectora s’hi poden posar en contacte mitjançant el correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. , o bé trucant als telèfons 680281257 o 692512866.

Imatge: Les noves instal•lacions ocuparan un espai d’uns 1.500 m2 de sòl rústic