Girona. L’Ajuntament de Girona crea una nova zona de jocs infantils a la ciutat

Durant la primera quinzena de setembre també s’han renovat els espais de joc a quatre barris.

L’Ajuntament de Girona ha portat a terme la primera fase de renovació i instal·lació de noves zones de joc infantil. S’ha incorporat una nova zona de jocs a la ciutat, que s’ha instal·lat al barri de Mas Ramada, concretament al carrer dels Germans Lumière. La inversió total a l’espai ha estat de 23.376 euros. En aquesta mateixa ubicació s’ha iniciat la construcció de pistes de petanca.
A més, durant la primera quinzena de setembre s’han renovat i ampliat quatre espais de joc de la ciutat. Concretament, s’han ampliat les zones de jocs del carrer de Josep Viader i Moliner amb el carrer dels Remences, al barri de la Devesa (amb una inversió de 10.259 euros); els de la plaça de Fra Ignasi Barnoya i Oms, al barri de l’Eixample (amb una inversió de 2.039 euros), i els del carrer de Josep Maria Prat i Roca amb el carrer del Cervino, al barri de Taialà (amb una inversió de 8.591 euros). A més, s’han renovat els jocs dels jardins del barri de Pedret (amb una inversió de 13.802 euros).
“Amb aquestes renovacions es vol mantenir la qualitat a l’espai públic i amb la instal·lació de nous jocs infantils, en el cas de Mas Ramada, es busca la igualtat entre barris de la ciutat”, ha declarat el regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública de l’Ajuntament, Joan Alcalà.  A la ciutat de Girona hi ha un total de 115 zones de joc i 6 parcs saludables.
Arran dels resultats de la consulta dels pressupostos participats dels barris, celebrada el passat mes de juliol, està previst que abans de finals d’any s’instal·li una nova zona de joc a la placeta que hi ha entre els carrers de Bonastruc de Porta i del Riu Güell i que s’ampliïn les zones de joc al carrer de la Torre de Taialà, a la plaça de Pablo Ruiz Picasso i al carrer de Joan Salvat-Papasseit. També està prevista la creació d’un nou circuit saludable per a gent gran al carrer dels Jocs Olímpics de Barcelona, al davant de la Residència Assistida Creu de Palau. En aquest espai, a més, està prevista la pavimentació de la vorera d’accés a les instal·lacions.

Imatge: Els nous jocs infantils instal·lats a Mas Ramada.