Solsona. Solsona commemora la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura amb una caminada-pedalada popular i viatges gratuïts del bus

L’activitat tindrà lloc el diumenge 29 a les nou del matí des de la plaça del Camp
L’itinerari durà els participants al poblat ibèric del Castellvell i la font de la Mina amb explicacions de la secció d’Arqueologia del CEL i el Grup de Natura
S’oferiran bitllets de bus gratuïts als centres de secundària i l’ECA d’Olius

Sota el lema “Aire net. Fes el pas!”, Solsona s’adhereix, per setè any consecutiu, a la commemoració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que se celebra a Catalunya des d’ahir i fins diumenge que ve. Amb l’objectiu de sensibilitzar la població i fomentar uns hàbits de mobilitat saludables, més sostenibles i menys dependents del cotxe particular, la regidoria de Medi Ambient organitza, d’una banda, una caminada-pedalada popular amb la col•laboració de diverses entitats, diumenge vinent, i el Consell Comarcal del Solsonès promou, de l’altra, l’ús del bus interurbà amb bitllets gratuïts entre els estudiants de secundària.
Aquesta campanya, impulsada pel Departament de Territori i Sostenibilitat, proposa una cerca de noves formes de mobilitat i posa èmfasi en el fet que un canvi en la manera de desplaçar-nos pot augmentar els nivells d’activitat física, contribuir a millorar la qualitat de l’aire i prevenir els accidents de trànsit. Entre altres objectius, a més, la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura vol potenciar un retrobament de la ciutadania amb el seu entorn urbà i natural i el seu patrimoni cultural.
D’aquí que, un any més, Solsona aposti per organitzar una caminada i una pedalada populars amb un recorregut similar –la ruta serà més llarga per als ciclistes– amb la col•laboració del Centre Excursionista del Solsonès i el Club BTT del Solsonès. La sortida serà diumenge a les nou del matí de la plaça del Camp en direcció al Castellvell. La secció d’Arqueologia del Centre d’Estudis Lacetans oferirà una explicació al poblat ibèric excavat en aquesta zona, mentre el Grup de Natura parlarà de la flora d’aquests paratges. La següent parada serà la font de la Mina amb noves explicacions sobre botànica. L’any passat van participar-hi entre 120 i 150 persones.
A fi d’estimular un comportament ciutadà més compatible amb el desenvolupament urbà sostenible i impulsar l’ús de l’únic mitjà de transport públic col•lectiu, aquest any el Consell Comarcal també repartirà un miler de bitllets gratuïts d’un viatge entre un sector de l’alumnat solsoní. Se’n beneficiaran durant aquesta setmana tots els centres de secundària i l’Escola de Capacitació Agrària d’Olius.

Imatge d'arxiu:  Es repeteix l’activitat de l’any passat, però amb un itinerari nou