Palamós. Demà dissabte tindrà lloc una jornada de portes obertes per poder conèixer el nou edifici de l’escola Vila-romà

El nou equipament s’ha estrenat aquest mes coincidint amb l’inici del curs escolar 2013-2014. De les 11 i fins a les 13 h del matí totes les persones que ho desitgin podran conèixer i passejar per aquest nou edifici escolar, altament reivindicat al municipi, mitjançant el qual s’ha substituït l’antiga escola que amb el temps havia quedat obsoleta. L’edifici, d’uns 2.500 m2, inclou també la biblioteca, el menjador, la cuina i el gimnàs.

Demà dissabte 21 de setembre, tindrà lloc una jornada de portes obertes al nou edifici que acull l’escola Vila-romà.

Jornada de portes obertes

De les  11 i fins a les 13 h del matí totes les persones que ho desitgin podran conèixer i passejar per aquest nou equipament escolar, mitjançant el qual s’ha substituït l’antic edifici que amb el temps havia quedat obsolet.

El proper mes de novembre, i un cop l’activitat escolar del nou curs s’hagi establert amb tota normalitat, tindrà lloc un acte d’inauguració oficial del nou equipament escolar

El nou edifici de primària de l’escola Vila-romàs’ha estrenat aquest mes de setembre coincidint amb l’inici del curs escolar 2013-2014. Aquest equipament de 2.500 m2 de superfície global construïda (planta i pis), dóna cabuda a un total de sis classes de primària amb més de 200 alumnes. A banda de les noves aules l’escola inclou també la biblioteca, el menjador, la cuina i el gimnàs.

Aquest projecte, altament reivindicat al municipi, ha permès adequar aquest centre als requeriments d’una escola de dues línies. En aquest sentit ja hi va  haver una primera fase (iniciada l’abril del 2007 i acabada l’octubre de 2008) de construcció de l’edifici d’educació infantil. La fase d’obres del nou edifici de primària que aquest estiu s’han enllestit es van iniciar a mitjans del mes de desembre de 2010.

Tot i la previsió inicial de poder enllestir el projecte coincidint amb l’inici del passat curs escolar, problemes econòmics de l'empresa que en aquell moment tenia adjudicada la construcció de l’edifici van fer que finalment renunciés a finalitzar els treballs per la qual cosa la Generalitat es va veure obligada ha adjudicar de nou les fases que havien quedat pendents.

El cost global d’aquestes obres ha superat finalment els quatre milions d’euros que són aportats en la seva totalitat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

L’Escola d’Adults a l’antic edifici

Amb l’entrada en funcionament de la nova escola Vila-romà, se substitueix definitivament l’antic edifici que amb el temps havia quedat obsolet per a les necessitats actuals d’un modern equipament escolar.

L’Ajuntament de Palamós però vol aprofitar el vell edifici de l’escola Vila-romà per tal de no perdre totalment la seva utilitat per a usos formatius, amb l’objectiu d’ubicar-hi l’Escola d’Adults del municipi i els serveis de l’Aula d’Aprenentatge, depenents de l’Àrea municipal d’Ensenyament, donant continuïtat d’aquesta manera a l’activitat docent que sempre ha tingut aquest equipament.

Amb la proposta d’ubicar l’Escola d’Adults del municipi a l’actual edifici de l’escola Vila-romà es resol el problema de manca d’espai i d’instal·lacions que actualment té l’Aula d’Aprenentatge, sumats a la despesa de lloguer d’aquest equipament situat en un edifici de titularitat privada del carrer de Salvador Albert i Pey.