Banyoles. Comencen les obres del nou col•lector entre la Farga i la plaça Sant Pere, a Banyoles

L’Ajuntament de Banyoles ha començat aquests últims dies les obres del nou col•lector que unirà la plaça de Sant Pere amb la Farga, per l’avinguda de la Farga i el passeig mossèn Lluís Constans, transcorrent majoritàriament per la zona d’aparcaments d’aquests dos carrers. Aquest dijous les obres del col•lector havien avançat des de l’avinguda de la Farga, i estaven a l’altura del carrer Noc. Per evitar molèsties es treballa en trams de 6 i 7 metres. En alguns casos les obres comportaran talls o desviacions de trànsit.

Aquesta millora s’integra dins les obres de millora del sistema de desguàs de l’Estany amb l’automatització de la comporta del col•lector de sortida de l’aigua al costat de l’Oficina de turisme i aquest nou tub de grans dimensions soterrat, que connectarà la plaça Sant Pere amb el rec Major, a l’altura de la Farga d’Aram. Amb aquest col•lector es desdoblaran les canalitzacions d’aigües pluvials i de desguàs de l’Estany des de la plaça de Sant Pere. També, es pretenen evitar inundacions a la zona de la plaça Sant Pere.

Per altra banda, aprofitant les obres del nou col•lector es reformarà la plaça Sant Pere. Els veïns, reunits en un Consell de barri de Sant Pere, van decidir mantenir l'estructura actual de la plaça i que segueixi fent la funció de rotonda. L’altra opció per triar que havia plantejat l’Ajuntament era enganxar la plaça a la zona de comerços i que tots els cotxes passessin pel costat de la pista de bàsquet.

Aquestes millores costaran uns 400.000 euros, amb una subvenció del Fons Europeu de Desenvolupament Regional del 50% d’aquest total, ajudes de la Diputació de Girona i Aigües de Banyoles, i fons propis de l’Ajuntament de Banyoles.