Blanes. Iker Pascual, de l'Institut Serrallarga de Blanes, guanya el I Premi a l'Excel·lència Comunicativa en Anglès

La Sala d'Actes Roberto Bolaño de la Biblioteca Comarcal de Blanes va allotjar aquest passat divendres al vespre el lliurament de guardons corresponent al I Premi a l'Excel·lència Comunicativa en Anglès dels alumnes de primer de batxillerat de Blanes. Es tracta d'una altra suma d'esforços que han fet de manera conjunta el Rotary Club de Blanes Costa Brava Sud i el Servei Educatiu de la Selva II, el Centre de Recursos Pedagògics amb seu a Blanes.

Els representants dels dos organismes, Jordi Juanola i Pepa Celaya respectivament, van encapçalar l'acte on els protagonistes van ser els joves estudiants, acompanyats dels respectius professors, amics i familiars que no van voler perdre's una ocasió tan especial. Han participat uns 300 alumnes dels tres instituts públics de Blanes, i cada jove havia d'explicar en llengua anglesa què li agradaria fer com a futur professional.

Es tractava de fer propostes que aportessin idees o actuacions per millorar el món en què vivim en tres formats. Els dos primers eren un treball individual escrit en anglès d'un màxim de tres planes i un vídeo de tres minuts carregat en un pen drive o publicat a YouTube explicant en anglès el seu treball. Per últim, el tercer ingredient ha consistit en fer una presentació presencial al jurat, on els alumnes havien d'explicar en anglès, de viva veu i sense llegir, el què proposaven.

Cadascun dels tres instituts 'Sa Palomera, Serrallarga i S'Agulla- han seleccionat fins a un màxim de tres alumnes aspirants als tres primers premis, sumant en total sis estudiants. Posteriorment, el jurat ha hagut d'afrontar la difícil tasca d'escollir els tres guanyadors i els tres finalistes del total de sis estudiants prèviament seleccionats.

Iker Pascual guanya el I Premi a l'Excel·lència Comunicativa en Anglès

El primer premi del concurs l'ha guanyat l'alumne de l'Institut Serrallarga Iker Pascual Herrera, que podrà participar al Summer Camp de Vela en llengua anglesa durant 7 dies 'de l'1 al 7 de juliol- navegant per la Costa Brava i la Costa Daurada. Durant la nit faran la travessia per mar per traslladar-se de localitat en localitat, i al matí es visitaran els diferents indrets d'interès, amb totes les despeses pagades.

Per la seva banda, el segon premi i el tercer premi l'han guanyat dues alumnes de l'Institut Sa Palomera, Marina Andreu González i Kristina Vassileva respectivament. Com a recompensa, se'ls ha lliurat una tablet i un pen drive de memòria a totes dues. L'acte de lliurament de premis es va tancar entregant sengles obsequis als altres tres alumnes que van quedar finalistes. Són Mònica Tallada, de l'Institut S'Agulla; Lisa Maria Jordà Ottens, de l'Institut Sa Palomera; i Mario Martínez, de l'Institut Serrallarga. Tots tres han rebut una bossa amb obsequis de l'empresa Telecom, així com una bateria de suport de càrrega i un pen drive de memòria.

Treball conjunt del Rotary i el CRP la Selva II

Abans que comencés l'acte de lliurament de premis, la Secretària del club rotari, Raquel Tiñena, va fer una presentació de les darrers accions promogudes per l'entitat. D'ençà que aviat farà un any va haver un canvi en la composició de la junta del Rotary Club Blanes Costa Brava Sud, una de les inquietuds que s'ha treballat de manera més intensa ha estat involucrar-se més en accions adreçades al jovent del territori.

Fruit d'aquesta preocupació, durant aquests mesos s'han impulsat dues iniciatives organitzades amb l'inestimable suport del CRP Selva II, el Centre de Recursos Pedagògics. El passat mes d'abril es va fer el lliurament de premis del I Concurs Literari Infantil i Juvenil de la Costa Brava Sud, i ara ha culminat la segona experiència, el I Premi a l'Excel·lència Comunicativa en Anglès.

1526998181Guanyadors_ membres Rotary i CRP i professors.jpg

1526998181Premis Excel·lencia Comunicativa en Angles 1.jpg