Palamós. Palamós celebra el Dia Internacional de la Pau amb un acte institucional d’homenatge a totes les víctimes que va ocasionar la Guerra Civil Espanyola a la vila

L’acte tindrà lloc el proper dissabte al teatre La Gorga coincidint en el mes en què es compleixen 75 anys d’un dels bombardejos més cruents  que va patir Palamós el setembre de 1938. Amb motiu d’aquest homenatge Gespa Teatre ha elaborat, especialment per aquesta ocasió, una composició escènica a partir de fonts documentals aportades pel Servei d'Arxiu Municipal que recullen textos de testimonis de persones de Palamós que van viure aquell conflicte en primera persona i que relaten la cruesa d’aquella guerra. En aquest viatge cronològic de poc més de tres anys de durada, els actors donaran veu i llegiran fragments originals dels diaris i de les memòries personals d’aquells testimonis. L’acte a la Gorga es tancarà amb un parlament institucional de l’alcaldessa de Palamós i una ofrena floral d’homenatge a totes les víctimes que va provocar la Guerra Civil Espanyola al municipi.

Aquest proper dissabte 21 de setembre, Palamós se sumarà a la celebració del Dia Internacional de la Pau, amb un acte institucional organitzat per l’Ajuntament de la vila que tindrà lloc al teatre La Gorga, a partir de les 19h. Amb aquesta proposta, oberta a tothom, Palamós vol fer públic el rebuig a la violència de les guerres tot fent una crida en favor de la pau, i realitzant un sentit homenatge a totes les víctimes que va provocar la Guerra Civil Espanyola al municipi.

75 anys dels bombardejos del setembre de 1938

L’acte s’ha volgut fer coincidint amb aquest mes quan es compleixen 75 anys d’uns dels bombardejos més cruents que va patir Palamós per part de l’aviació italiana, realitzats concretament l’1 i el 13 de setembre de 1938.

La Guerra Civil Espanyola a Palamós va provocar, durant poc més de tres anys de durada, més d’un centenar de víctimes i la destrucció d’uns 400 edificis.

La “veu” dels testimonis

Amb l’objectiu de celebrar el Dia Internacional de la Pau amb l’homenatge a les víctimes de la guerra, el Servei d’Arxiu Municipal i la formació local Gespa Teatre han elaborat, especialment per aquesta ocasió, una composició escènica a partir dels textos de testimonis de persones de Palamós que van viure aquell conflicte en primera persona i que relaten la cruesa d’aquella guerra.

En aquest viatge cronològic, del 1936 al 1939, els actors donaran veu i llegiran fragments originals dels diaris i de les memòries personals d’aquells testimonis, que han estat extrets dels fons i col·leccions que es custodien al Servei d’Arxiu Municipal de Palamós.

L’acte de dissabte a La Gorga es tancarà amb un parlament institucional de l’alcaldessa de Palamós i una ofrena floral d’homenatge a totes les víctimes que va provocar la Guerra Civil Espanyola al municipi.