Santa Coloma de Farners. Comença la Festa Major de Santa Coloma de Farners amb un marcat accent en els centenaris dels naixements del poeta Salvador Espriu i del cardenal Narcís Jubany

La Festa Major es fa del 20 al 24 de setembre

Salvador Espriu i Narcís Jubany van néixer a Santa Coloma de Farners l’any 1913. Per tal de commemorar aquestes dues efemèrides, la Festa Major 2013 inclou actes d’homenatge a aquests dos colomencs.
Així, entre altres actes, s’ha programat la representació de l’obra de teatre “Flames a la fosca”, basada en l’obra de Salvador Espriu. Aquesta obra gira al voltant la relació d’Espriu i el seu amic, el poeta Bartomeu Rosselló-Pòrcel. L’obra es representarà el 24 de setembre, al Teatre Catalunya (19:00 h).
Pel que fa a l’homenatge al cardenal Narcís Jubany, també el dimarts 24 de setembre (12:30 h), es farà la descoberta d’una placa commemorativa a l’església parroquial. El dijous 26 de setembre, a la sala d’actes de la Biblioteca Joan Vinyoli (20:00 h), tindrà lloc una conferència a càrrec del Dr. Antoni Matabosch sobre la figura de Narcís Jubany. També s’inaugurarà una exposició de fotografies i objectes del cardenal.
Aquesta Festa Major recupera una activitat que havia estat molt popular a la ciutat i que feia anys que no es convocava. Es tracta de la cursa de cotxets de nadó, organitzada per la Comissió de Barraques. La cursa tindrà lloc el dissabte 22 de setembre (17:30 h) al Parc de Sant Salvador.
El 19è Sopar popular aplegarà més de 1000 persones a la plaça Farners el divendres 20 de setembre (21:00 h). Abans del sopar, a la mateixa plaça, es farà el pregó de la Festa Major 2013.
Les barraques del parc de Sant Salvador començaran els concerts el dijous 19 de setembre (23:00 h). Seran 4 nits de concerts durant les quals es podran veure grups com Brams, de Kaotiko, Blaumut, Raggatunning, Miquel del Roig i Quatre Barres, els grups de Combos de l’Escola Municipal de Música Josep Carbó o els grups locals. El dissabte, 21 de setembre (17:00 h) al parc de Sant Salvador tindrà lloc el concurs de música Romaguera Sona, que pretén estimular la creació i circulació de grups novells. Aquestes activitats estan organitzades per la Comissió de barraques.
En aquesta Festa Major tampoc hi faltaran els concerts i els balls que oferiran les orquestres Costa Brava, La Principal de la Bisbal, l’Orquestra Montgrins o l’Orquestra Banda Sonora.
Durant els dies de la Festa Major de Santa Coloma de Farners tampoc faltaran les activitats infantils, cercavila de gegants, sardanes o el teatre.
Totes les activitats es poden consultar al web de l’Ajuntament: www.scf.cat

Programa