Begur. Èxit de públic i participació a la Fira d’Indians

Segons indicadors unes 35.000 persones han visitat la fira enguany

La X edició de la Fira d’Indians de Begur ha estat un gran èxit de públic i de participació, segons els càlculs de l’ajuntament de Begur unes 35.000 persones han participat i visitat la fira durant el cap de setmana.

El que destaca de l’edició d’enguany és que el nombre de persones participants a la Fira s’ha repartit més durant el tres dies. Així doncs, el divendres tarda-nit va haver-hi una gran participació i assistència de públic tant a la inauguració, a càrrec de la vicepresidenta del govern, Joana Ortega,  com en els actes posteriors. Pel que fa al dissabte i diumenge la concentració de gent s’ha repartit al llarg de tot el dia, fent que és pogués passejar i gaudir de les activitats de la Fira sense grans aglomeracions.

Gràcies a les prop de 70 activitats que s’han pogut portar a terme ja que la fira ha ofert activitats per a tot els públics.

Alguns indicadors de l’èxit de la fira son el ple que han tingut  la visita a la casa indiana Pere Roger o a l’exposició fotogràfica que repassava els 10 anys de fira. Avui, la conferència del historiador Solé i Sabaté ha deixat les imatges de la sala de plens municipal plena de gom a gom. Tant els tallers de cocteleria i la cata a cegues de xocolata ha tingut molts d’assistents. Les activitats de carrer com la pianola novaiorquesa del 1918 i la torcedora elaborant els cigars havans en directe pels assistents han fet participar i gaudir a tots els assistents.

Malgrat la pluja que va caure el dissabte no s’ hagut de suspendre cap activitat, així doncs la nit del dissabte, al parc de l’arbreda, es van concentrar més de 4.000 per tal de ballar els ritmes més caribenys.

Els encarregats de tancar la X Fira d’Indians van ser el grup Afroson i Los Pandilleros  que va fer ballar als assistents fins ben entrada la nit.

L’alcalde Joan Català destaca: “l’èxit de la X Fira d’Indians és l’èxit del poble de Begur que l’ha consolidat al 100% i la fidelització d’assistents d’arreu de Catalunya per una  fira que ha sabut combinar perfectament activitats culturals amb l’esbarjo més caribeny”. “La gent tant autòctons com foranis acomiaden l’estiu a Begur gràcies a la Fira”.

Fotografies

Peu: Un moment de la conferència del historiador Solé i Sabaté. Foto: Anna Castellví

Peu: Els balls caribenys protagonistes de la Fira d’Indians. Foto: Anna Castellví

Peu: La casa Pere Roger va rebre molts visitants. Foto: Anna Castellví