Begur. Begur es torna a vestir de blanc

El proper cap de setmana acollirà la X Fira d’Indians commemorant els 10 anys de Fira d’Indians

El proper cap de setmana, 6, 7 i 8 de setembre la vila de Begur és tornarà a vestir de blanc per tal d’acollir la X edició de la Fira d’Indians. Enguany, el lema de la Fira és “Ja en tenim 10!”.

D’aquesta forma Begur celebra la intensa relació entre Cuba i Begur, que té el seu origen en l’emigració de molts begurencs a l’illa al llarg del segle XIX.

Durant tres dies Begur es transforma i ofereix una àmplia oferta lúdica i cultural que té com a fil conductor el seu passat indià.

Són tres dies de festa i tradició, d’un evocador viatge al passat i d’una reivindicació de les seves arrels.

L’ajuntament de Begur ha programat més de setanta d’activitats i es simultaniegen les activitats lúdiques (balls, jocs, actuacions musicals, havaneres...) amb altres de temàtica cultural (conferències, visites guiades pel patrimoni indià, tallers de cocteleria, tastets de xocolata, mercat de productes d’ultramar i mostra d’oficis...).

Divendres a les 19 hores l’alcalde, Joan Català juntament amb la vicepresidenta del govern, Joana Ortega i altres autoritats inauguraran i donaran el tret de sortida a la X Fira d’Indians.

Com en els darrers anys, hi haurà parades d'artesania i de menjars i begudes típiques del Carib a més de l’animació musical de la pianola americana de 1918. De la resta del programa destaca la conferència de l’escriptor cubà Abilio Estévez, el destacat novel·lista desgranarà La presència catalana a l’Havana cubana. I per tercer any, s’obrirà al públic una casa indiana, en aquest cas, la casa indiana Pere Roger.

Entre els actes previstos cal destacar les actuacions musicals de Lucrecia el divendres i de Sílvia Pérez Cruz, el dissabte, ambdues es realitzaran al Pati de les escoles velles.

El dissabte al matí, es preveu una gran participació al concurs Instagram your city amb els hashtags #instabegur, #incostabrava, #firaindiansbegur, #beguresautentic.

La platja de Sa riera un any més no ha volgut quedar al marge de les activitats de la Fira que principalment és desenvolupen al centre de la Vila i tornarà a acollir l’arribada de l’indià el dissabte a les 12 del migdia. A continuació s’oferirà un vermut a l’antiga amb ambientació musical entre altres activitats musicals i lúdiques.

Aquesta fira es que es faran servir 25.000 gots reutilitzables amb el logotip de la Fira per a les parades de begudes del centre de la vila i del Parc de l’arbreda amb la finalitat de reduir residus i aconseguir combinar festa amb el respecte pel medi ambient.

Begur van ser pioners en l’organització de la Fira d’Indians i és un dels actes més importants que es fan a la comarca del Baix Empordà amb la presència de més de 30.000 persones i la col·laboració del teixit econòmic i social de tota la vila de Begur.

Una imatge de la Fira de l’any passat.