Solsona. La regidoria de Cultura de Solsona repartirà 2.125 euros en premis entre les millors pintures i fotos de la Festa Major

La prova fotogràfica es durà a terme diumenge i el certamen de pintura, dimarts i dimecres

Aquesta Festa Major, la regidoria de Cultura repartirà 1.465 euros entre els guanyadors del Concurs de Pintura Ràpida, que arriba a la trenta-dosena edició, i 660 entre els del quinzè Ral•li Fotogràfic. Les bases es mantenen idèntiques a les de les edicions anteriors. La inscripció i la gestió de les dues convocatòries se centralitzen des del Punt d’Informació de la Festa Major, ubicat enguany a l’Oficina de Turisme, al número 1 de la carretera de Bassella.
El Concurs de Pintura Ràpida es farà el dia 10 a la tarda i el dia 11 al matí. El tema, com sempre, serà Solsona en qualsevol àmbit, que pot ser el nucli antic, els seus encontorns o el Vinyet. Cada artista podrà presentar les obres que desitgi. Qui hi vulgui participar haurà de presentar-se al Punt d’Informació de la Festa Major per segellar la tela abans de començar.
El procediment i les tècniques són lliures, tot i que les mides dels quadres hauran de ser com a mínim del 12 universal i de 50 per 50 centímetres per a les aquarel•les. El primer premi rebrà 365 euros; el segon, 305 euros, i el tercer, 245. La millor aquarel•la rebrà 305 euros i l’artista local més ben valorat pel jurat, 245. Les obres guardonades quedaran en propietat de l’Ajuntament, mentre que les no premiades podran ser adquirides al preu fixat pels autors. L’any passat van prendre part en aquest concurs un total de 14 artistes.
Molt més participat cada any és el Ral•li Fotogràfic, que en l’edició anterior va aplegar 34 persones aficionades a la fotografia. La cita serà diumenge, dia 8. En aquest cas, els temes es coneixeran en el moment de començar l’activitat amb sis motius obligatoris fixats per l’organització. La regidoria de Cultura repartirà sis premis de 60 euros per a cada tema, un premi de 240 per a la millor col•lecció i un altre de 60 per a la millor col•lecció infantil. El Ral•li permet l’ús de tota mena de material i accessoris fotogràfics. Les imatges guanyadores passaran a ser de propietat municipal.

Lliurament de premis i exposició
El lliurament de premis d’ambdós concursos tindrà lloc en un acte conjunt a la sala de plens de la casa consistorial el pròxim divendres 13 de setembre a les vuit del vespre. Així mateix, la regidoria de Cultura muntarà una exposició a la sala cultural amb les fotografies i les pintures presentades als certàmens. Es podrà visitar els caps de setmana del 21 al 29 de setembre de dotze a dues i de sis a vuit.