Calella. Marató de donació de sang a Calella

Sota l’eslògan “Calella batega amb la teva sang: Avui per tu i demà per mi!” s’inicia la vuitena edició de la Marató de Donació de Sang a Calella. L’etiqueta #MSangCalella difondrà l’esdeveniment a les xarxes socials

El pròxim divendres 6 de setembre, de 10 a 22 h, l’Ajuntament Vell acull la Marató de Donació de Sang de Calella. La campanya, organitzada pel Banc de Sang i Teixits (BST), compta amb la implicació de l’Ajuntament de Calella, l’Associació de Donants de Sang del Maresme i la Creu Roja Alt Maresme.

A través del Facebook municipal calellaésmés, es va convocar un concurs per trobar l’eslògan que acompanyaria aquesta 8a edició, finalment es van combinar dos propostes, la de Ramon Llamazares i la de Francesc Membrives donant com a resultat  l’eslògan “Calella batega amb la teva sang: Avui per tu i demà per mi!”, amb el que Calella espera assolir un nou rècord de donants. En l’anterior Marató, l’any passat, es va aconseguir una participació de 217 donants.

La Marató vol convertir la donació de sang en una gran jornada festiva. Per això hi participen entitats, institucions, empreses i particulars que donen suport i s’impliquen organitzant un seguit d’activitats lúdiques durant tota la jornada. Al llarg d’aquests dies s’està implicant el teixit associatiu i empresarial del municipi i rodalies.

A més a més, aquest any a través de l’etiqueta #MSangCalella es vol estendre la presència de la Marató a les xarxes socials, i així mobilitzar la societat del Maresme present a Twitter i Facebook.

La Marató vol sensibilitzar sobre la importància de donar sang com un hàbit i aconseguir nous donants per estendre aquesta pràctica entre el màxim nombre de ciutadans. Cal tenir en compte que cada dia calen donacions a Catalunya per atendre les necessitats dels malalts.