Cassà de la Selva. Una vintena d'actes, estands amb roses i llibres i sis novetats literàries locals a la Diada de Sant Jordi a Cassà, que se celebrarà el dilluns 23 d'abril a la plaça de la Coma

La Diada de Sant Jordi se celebrarà el dilluns 23 d'abril, de 10 a 20 h, a la plaça de la Coma, amb una programació que preveu una vintena d'actes i una vintena d'estands on es podran comprar roses, llibres i productes relacionats amb la Diada de Sant Jordi. La plaça s'omplirà el dilluns al matí dels escolars dels centres educatius del poble que participaran a diversos tallers com, per exemple, el 'racó de les paraules salvades', on es recolliran les paraules i expressions que s'utilitzen poc de la nostra llengua o un scape room literari.

A la tarda, a les 18.30 h, destaca l'espectacle per a tots els públics de circ i clown, Bricks, de la companyia Cirk's Crash, que tindrà lloc també a la plaça de la Coma. A les 19.30 h tindrà lloc l'acte Poemes del món a la Sala del Centre Recreatiu, un acte en el qual els alumnes dels cursos de català, els participants al programa 'Voluntariat per la llengua' i altres persones col·laboradores llegiran poemes d'amor, d'enyorança per la terra llunyana, cants a la vida quotidiana i crides a la pau, a la solidaritat i a un món millor.

Josep Ferrer, regidor de Cultura, destaca que «tot i que el Sant Jordi aquest any sigui un dilluns, volem que les persones de Cassà, i tots aquells visitants que ens vulguin acompanyar, puguin gaudir de la Diada de Sant Jordi al nostre poble».

Novetats dels escriptors locals

Els escriptors cassanencs estan en un bon moment. Aquesta Diada de Sant Jordi es presentaran sis novetats literàries. El dissabte 14 d'abril, Jordi Dausà va presentar a un 'Vermut de lletres' la novel·la Lèmmings. El dissabte 21 d'abril, a les 12 h, a Can Trinxeria, es presenta l'antologia poètica de Xavier Carbó Maymí, Migjorn. El diumenge 22 d'abril, a les 11 h, a Can Trinxeria, es presenta Mi vikingo de Davinia Palacios. El dilluns 23 d'abril, a les 11 h, es presenta el llibre Entre el somni i la vigília de Maria Dolors Godoy, i a les 12 h Ramon Rabassedas presenta L'indult. Coincidint amb la Diada de Sant Jordi també es presenta el conte En Martí i la Tecla i el misteri de la tenora de Josep Puigvert, Elisa Serra i Cristina Mitjavila. Durant tot el dia de Sant Jordi, a l'espai d'autors i autores cassanencs de la plaça de la Coma, es firmaran llibres i hi haurà una activitat d'il·lustració a càrrec de Cristina Mitjavila.

Entre les novetats literàries d'aquest any, també destaca el llibre editat per l'Arxiu Municipal, Toponímia de Serinyà, de Xavier Niell i Joaquim Mundet, que es podrà adquirir als estands de la plaça de la Coma.

Recomanacions literàries als comerços i a les xarxes socials

Des de l'Ajuntament de Cassà, per animar l'ambient de la Diada de Sant Jordi, s'han distribuït als comerços i a les escoles del poble diferents cartells on apuntar recomanacions literàries. A banda, també s'ha proposat un concurs a les xarxes socials a través del qual els participants han d'enviar les seves propostes literàries amb un vídeo i poden entrar en el sorteig d'un menú per a dues persones a la Pizzeria Ca la Petita de Cassà.

52a Festa Literària de Cassà

La programació de Sant Jordi finalitzarà el dissabte 28 d'abril amb la celebració de la 52a Festa Literària de Cassà en la qual s'entregaran els premis dels concursos literaris escolars i el 'Correlletres', així com del 15è Concurs de punts de llibre organitzat per la Biblioteca Municipal. L'acte tindrà lloc a les 18 h a la Sala del Centre Recreatiu.

Tota la programació de la Diada de Sant Jordi es pot consultar a www.cassa.cat/santjordi.

1524212664Un dels actes principals del Sant Jordi a Cassa_ 'Els Poemes del Mon'.jpg