Girona. El Festival de Cinema de Girona arriba a la 25a edició

El Festival, que va donar el tret de sortida als festivals de “Categoria B”, tindrà lloc els propers 5, 6 i 7 de setembre a diferents emplaçaments de la ciutat.

Es projectaran 125 pel·lícules procedents majoritàriament d’Europa tot hi que el festival compta amb obres d’altres indrets del món.

Els propers 5, 6 i 7 de setembre tindrà lloc la 25 edició del Festival de Cinema de Girona, que comptarà amb la projecció de 125 pel·lícules entre la Casa de Cultura, els Cinemes Albeniz, l’Espai de Solidaritat i els nous emplaçaments com el Teatre Municipal, el Museu del Joguet i la Fundació Valvi.

Com ha recordat el director del Festival de Cinema de Girona, Lluís Valentí, Girona va donar la sortida a un nou format de festival de cinema (de categoria B) ara fa 25 anys als Bar Nummulit i Cinemes Plaça i ha recordat que ciutats com Lleida, Barcelona i Tarragona varen prendre Girona com a model.

La tinenta d’alcalde de Promoció i Ocupació, Marta Madrenas, ha remarcat que el suport de l’Ajuntament al Festival de Cinema “és una mostra del compromís de situar la cultura com a uns dels eixos vertebrador de les polítiques del govern de la ciutat” i també, ha afegit, “de la necessitat de la col·laboració pública i privada”. La regidora de Promoció i Ocupació també ha destacat el debat titulat Cinema europeu en el territori espanyol que d’aquesta manera “situarà la mirada a Girona des d’una perspectiva europea”.

Entre les activitats més destacades del festival s’hi pot trobar el divendres dia 6 la projecció de les peces de Ficció, més pensades pel gran públic. D’altra banda, el dissabte dia 7 de setembre a les21h al Teatre Municipal es projectaran els curmatratges guanyadors del certament SmartFilmsimpulsats per l’Ajuntament de Girona.

Imatge: Foto de grup (Ajuntament de Girona)

Per conèixer la programació vegeu el web http://www.gironafilmfestival.com