Banyoles. Banyoles obre un concurs pel projecte de la plaça de l'Ajuntament i la remodelació del Passeig de la Indústria

L'Ajuntament de Banyoles ha convocat un concurs de projectes per remodelar l'espai de davant del consistori i el passeig de la Indústria que, situat al mig de l'eixample urbà, connecta el Barri vell de Banyoles i la zona residencial de passeig mossèn Constants i el carril bici cap a l'Estany. L'anunci de licitació del projecte, que s'acaba de fer públic, preveu que, en una primera fase, un jurat d'experts escollirà 5 dels projectes que es presentin, i en una segona fase, d'aquests 5 en sortirà el definitiu per dur a terme l'obra. El consistori ha comptat amb l'assessorament de la Demarcació de Girona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya en la redacció dels plecs de la convocatòria.

L'objectiu de la reforma és preveure més espai per als desplaçaments a peu o en bicicleta, ordenar les necessitats de circulació i d'aparcament i millorar l'accessibilitat a les dependències municipals per a persones amb mobilitat reduïda tant a l'Ajuntament com al Teatre Municipal. Els projectes es poden presentar fins el 5 de maig.

Els criteris de valoració del projecte guanyador es basaran en la qualitat de la proposta arquitectònica, l'adequació de l'entorn urbà o l'autosuficiència energètica, entre altres. El jurat d'experts està parcialment format per arquitectes designats pel Col·legi d'Arquitectes de Catalunya i per tècnics i regidors de l'Ajuntament de Banyoles.

Un dels eixos de futur més importants de Banyoles

Segons declaracions del regidor d'Urbanisme de Banyoles, Albert Tubert, 'la remodelació del passeig de la Indústria és un projecte de ciutat que definirà un dels eixos més important de Banyoles, per ara i per al futur. Volem reforçar l'eix viari-comercial de Banyoles tot connectant el Barri Vell amb el passeig de la Indústria i, també, la zona centre amb el carril bici de l'Estany'. Segons Tubert 'aquest eix es complementaria en un futur amb la pacificació del trànsit al carrer Llibertat i avinguda dels Països Catalans quan es desenvolupi el vial nord de la ciutat (al carrer Joan XXIII) cosa que facilitaria el desenvolupament comercial a la zona'.

Per altra banda, Tubert ha afegit que 'des de la construcció de l'actual Ajuntament la zona de davant del consistori ha esdevingut un espai simbòlic pels banyolins, un espai d'acció social, tant per actes festius com reivindicatius, i creiem que es mereix una reflexió acurada per a donar-hi un  tractament de plaça ben merescut'.