Roses. Roses ofereix més de 70 activitats educatives complementàries per al proper curs als escolars del municipi

L'àrea d’Ensenyament de Roses ha elaborat el Catàleg d’Activitats Educatives Municipals, on s'inclouen les propostes de caràcter formatiu-educatiu que l'Ajuntament ofereix a escoles i AMPA del municipi durant el curs 2013-2014. Les propostes, dirigides a alumnes des de Llars d'Infants fins a Batxillerat, complementen la formació dels alumnes a l'aula amb propostes molt diverses, que van des dels esports o el patrimoni cultural, a l'àmbit de la seguretat o del medi ambient.

El Catàleg d'Activitats Educatives Municipals de Roses està plantejat com un dossier de consulta dirigida a mestres, equips directius i AMPA dels centres escolars del municipi, que possibilita la tria i selecció, en un sol document, de les propostes municipals de caràcter formatiu-educatiu en l'àmbit de l'ensenyament. Cada inici de curs el Catàleg és actualitzat i renovat amb les darreres activitats organitzades tant pel propi Ajuntament, com per algunes entitats o serveis de la població.
Entre les propostes municipals, es troben les proposades per la Biblioteca de Roses, les visites a la Ciutadella, les visites al consistori i sessions amb l'alcaldessa, les xerrades de prevenció de conductes de risc de l’Àrea de Benestar Social, les propostes de formació vial de la Policia Local, i les xerrades per joves de l’Àrea de Joventut. Les propostes educatives dels serveis de protecció i salvament, com els Mossos d’Esquadra de Roses i el Cos de Bombers, també s’engloben en aquest document.
A banda, l'àrea d’Ensenyament assumeix i proposa des de fa anys, dins aquest catàleg, activitats com “la Mar de Roses”, dinamitzada des del GEN i que permet un primer contacte dels alumnes de Roses amb els esports nàutics; el trasllat en bus a Barcelona per visitar el Parlament; la campanya Municipal Aprèn a Nedar, dinamitzada per la Piscina Municipal de Roses. Enguany s'han incorporat a més, quatre noves propostes: dues obres de teatre interactives de prevenció de conductes de risc per a joves, i dues xerrades de temàtica mediambiental per a infants.
El catàleg recull també les visites a serveis d’interès com la Deixalleria o la Depuradora, així com la proposta educativa de SOREA “Gotaghotam”, o la proposta formativa del Consell Comarcal de l’Alt Empordà “La Motxilla Pedagògica”. Es troben, també, les activitats educatives formulades des d’algunes entitats municipals com Càritas o Creu Roja de Roses.
En definitiva, el gruix d’activitats que s'hi recullen, tenen per objectiu oferir un coneixement complementari al que l’alumnat obté a partir de l’ensenyament reglat i curricular a l’aula, i en el seu conjunt presenten un caràcter transversal, ja que tenen relació amb les diferents matèries del currículum escolar.
Per últim, el document inclou també les propostes formatives de l'Àrea d’Ensenyament-Escola d’Adults, de l’Àrea de Promoció Econòmica i de l’Oficina de Català de Roses.

Catàleg d'activitats