Banyoles. L'Ajuntament de Banyoles convoca els V Premis Banyolí de l'any

L’Ajuntament de Banyoles ha convocat la cinquena edició dels Premis Banyolí de l’Any amb l’objectiu de posar de relleu l’important tasca que fan persones, empreses, entitats o associacions del municipi, i reconèixer-les públicament.

Els premis s’atorguen en quatre categories:
Millor Iniciativa Social, que atorgarà un jurat presidit pel Sr. Jordi Rustullet, expert en serveis socials, i del qual també en formen part la Sra. Mariona Grivé, adjunta del cap de l’àrea de Benestar Social del Consell Comarcal del Pla de l’Estany i la Sra. Sílvia Arteman, de l’empresa de serveis socials ARTRIS.
Millor Iniciativa Empresarial, que atorgarà un jurat presidit pel Sr. Xavier Vilanova, economista, i del qual també en formen part el Sr. Xavier Pagès, vicepresident de l’Associació d’Empresaris del Pla de l’Estany-Banyoles i el Sr. Lluís Micaló, delegat de la Cambra de Comerç de Girona i de la FOEG al Pla de l’Estany.
Trajectòria personal, el jurat del qual és la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Banyoles.
Banyolí de l’Any que, a diferència dels anteriors, té dues fases de votació. Una primera fase, en què tothom qui ho vulgui pot proposar el seu candidat, justificant-ne els mèrits.
Després, seran els anteriors jurats els qui proclamaran el guanyador o guanyadora d’entre els 3 candidats més proposats pels ciutadans.

La proposta popular de candidats serà del 2 al 12 de setembre, i tothom qui ho desitgi podrà fer-la a través del web www.banyoles.cat o de les butlletes que figuren al butlletí municipal d’aquest agost, introduint-les a les urnes situades a l’Oficina d’Informació Ciutadana de l’Ajuntament (Passeig de la Indústria, 25) o a l’Oficina de Turisme de l'Estany (Passeig Darder, pesquera núm. 10).
Els premis es lliuraran en el decurs d’un acte que se celebrarà el divendres, 20 de setembre, a partir de dos quarts de nou del vespre, al claustre del Monestir de Sant Esteve. L’acte, en cas de pluja, se celebrarà al pavelló de la Farga.
La celebració començarà amb el lliurament dels premis i, després, continuarà amb un sopar. Tothom qui vulgui fer les seva reserva, pot fer-ho des d’ara al telèfon 972 57 06 84. El preu del tiquet és de 45 €. Les places són limitades, condicionades per l’aforament del claustre.
Els Premis Banyolí de l’Any són una iniciativa de l’Ajuntament de Banyoles, que compta amb el suport del Consell Comarcal del Pla de l’Estany, la Diputació de Girona, "la Caixa", Agri-Energia, EPSA i Bassols Energia, i amb la col.laboració d’Aigua de Sant Aniol, Coca-Cola, Nestlé, Damm, Raventós i Blanc, Frigorífics Cornellà, Frit Ravich, Liderou i La Vanguardia.
Ràdio Banyoles i Banyoles TV són els mitjans de comunicació col•laboradors.

Guanyadors de les quatre edicions anteriors

Primera edició dels Premis Banyolí de l’Any (2009)
El cineasta Albert Serra, guanyador del premi Banyolí de l’Any.
El premi a la Trajectòria Personal va ser per Joan Olivas.
El premi a la Millor Iniciativa Social, per l’empresa Agustí y Masoliver, S.A. (AMSA).
El premi a la Millor Iniciativa Empresarial va ser per l’empresa Automatismes Girona, S.L.

Segona edició dels Premis Banyolí de l’Any (2010)
El cardiòleg Josep Brugada, guanyador del premi Banyolí de l’Any.
El premi a la Trajectòria Personal va ser per Dolors Bramon.
El premi a la Millor Iniciativa Social es va concedir a l’Associació de Veïns de la Farga.
El premi a la Millor Iniciativa Empresarial va ser per l’empresa INOXPA, S.A.

Tercera edició dels Premis Banyolí de l’Any (2011)
El grup coral i teatral Cor de Teatre, guanyador del premi Banyolí de l’Any.
El premi a la Trajectòria Personal va ser per Josep Maria Massip i Gibert.
El premi a la Millor Iniciativa Social va ser pel projecte Apadrinar un avi, de Càritas Banyoles.
El premi a la Millor Iniciativa Empresarial va ser per l’empresa PROMOLAC.

Quarta edició dels Premis Banyolí de l’Any (2012)
El membre del grup Els Amics de les Arts Eduard Costa, guanyador del premi Banyolí de l’Any.
El premi a la Trajectòria Personal va ser pel grup musical Kitsch.
El premi a la Millor Iniciativa Social va ser pel projecte Musicoteràpia i Dansa Moviment Teràpia, de l’entitat Sòpuls.
El premi a la Millor Iniciativa Empresarial va ser per l’empresa VIDRESIF, S.A.