Solsona. L’OAC de l’Ajuntament de Solsona comença avui a repartir el programa de la Festa Major

Aquest cap de setmana hi ha la Trobada d’Acordionistes i la Caminada popular, entre altres activitats

Des d’aquest migdia els solsonins poden recollir el programa de la Festa Major (del 7 a l’11 de setembre) a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament. Se n’ofereix un exemplar gratuït per família empadronada i per a titulars d’una residència al municipi. Per a la resta, la publicació costa 10 euros. La regidoria de Cultura n’ha editat 3.500 exemplars. L’horari de l’OAC és de nou de matí a dos quarts de tres de la tarda.

El programa recull els actes festius, culturals, lúdics i esportius de la Festa Major, però no només. De fet, s’hi inclouen cites programades des d’aquest mes fins a final de setembre. Pel que fa als textos, un dels al•licients més singulars de la publicació, enguany n’hi ha quatre de contingut ben divers.

El primer article és de l’espeleòloga i escaladora manresana Montserrat Ubach, amb motiu del cinquantè aniversari de l’exploració de l’avenc d’Odèn que duu el seu nom. El segon correspon a l’associació Amics de Mossèn Huguet, que presenta els objectius de la seva constitució tot recordant el perfil de patriota, intel•lectual i religiós insigne de l’Església catalana traspassat el març de l’any passat. Una altra aportació és del mestre geganter J. Manel Casserras, “Manelet”, que reflexiona sobre el valor escultòric dels gegants solsonins i l’ofici del geganter. Finalment, el responsable de l’Arxiu Diocesà, mossèn Enric Bartrina, reivindica l’ascendència solsonina del conqueridor i primer governador de Califòrnia, Gaspar de Portolà.

Jordi Coromines és l’autor del disseny del programa, que té els quatre gegants com a protagonistes i que apareixen a la portada esbossats amb pinzellades dels colors dels seus vestits. El mateix dissenyador ha treballat en la maquetació interior juntament amb la regidoria de Cultura.

Aquest cap de setmana ja hi ha sis convocatòries que preludien la Festa Major. Dissabte a les tres de la tarda, del camí de la Creu Blanca sortirà el primer Mototerra Ciutat de Solsona, organitzat pel Motor Club Solsonès. A dos quarts de sis, la plaça de Sant Joan serà l’escenari de la sempre reeixida Trobada d’Acordionistes, que enguany arriba a la trentena edició. A les set, a la sala cultural de l’Ajuntament, es presentarà l’associació Amics de Mossèn Huguet amb una conferència titulada “Quatre papes i un capellà”, a càrrec de mossèn Jaume Reixach.

Diumenge la setzena Caminada popular al Vinyet de Solsona encetarà la jornada a partir de les vuit des de la plaça del Camp. La participació és gratuïta i es pot escollir entre dos itineraris, un de curt, de 12 quilòmetres, i un altre de llarg, de disset. Aquesta activitat és organitzada per l’Ajuntament amb la col•laboració del Centre Excursionista del Solsonès. A les sis de la tarda, s’inaugurarà a la sala cultural del consistori l’exposició “Identitats”, coorganitzada per l’Agrupació de Geganters, la Confraria de la Mare de Déu del Claustre i l’Ajuntament. Finalment, diumenge a les vuit del vespre, tindrà lloc l’acte inaugural d’una altra mostra, “Mn. Climent Forner. Vida i obra”, a la sala Francesca de Llobera del Consell Comarcal, organitzada per Òmnium Cultural del Solsonès.

La programació de la Festa Major de Solsona i altres informacions d’interès es poden consultar en línia al web municipal www.solsonalafesta.net. Entre els dies 7 i 11 de setembre, a més, l’Oficina de Turisme (ctra. de Bassella, 1) acollirà el punt d’informació de la Festa Major, des d’on se centralitzarà la informació dels actes, la venda d’entrades anticipades i articles relacionats amb el folklore local, així com la gestió del Ral•li Fotogràfic i el Concurs de Pintura Ràpida.